El nou metro urbà de Sabadell El perllongament de la línia d’FGC suposa la creació de quatre noves estacions a l’interior del municipi, la remodelació de la de Sabadell Estació i la substitució de l’estació Sabadell Rambla, on ara acaba la línia, per una nova estació a la Plaça Major que permetrà igualment donar servei als usuaris de la zona. Així, a partir de Sabadell Estació el traçat continuarà cap el sud fins a aquesta nova estació. Més endavant, el traçat pujarà cap a les estacions de l’Eix Macià i la Plaça Espanya, on hi haurà l’intercanviador amb Renfe, i acabarà més al nord a Ca n’Oriac, on s’hi ubicarà, a més de l’estació, la zona de cotxeres i una cua de maniobres. El nou traçat de la línia d’FGC es farà amb tuneladora, ja que aquest mètode permet minimitzar l’afectació sobre la superfície i maximitza les condicions de seguretat de l’obra. La totalitat del traçat, de 4,2 quilòmetres de longitud, transcorrerà a través d’un doble túnel de 6,75 metres de diàmetre de via única. Les estacions es faran a celobert i es preveu que tinguin una profunditat d’uns 25 metres. Les quatre estacions de nova construcció són amb andanes centrals, amb escales fixes i mecàniques, ascensors per a persones de mobilitat reduïda i sortides d’emergència.
4 noves estacions · Sabadell Estació: les actuacions que s’han de dur a terme preveuen la millora dels accessos, l’ampliació de la zona d’andanes i la construcció d’un segon vestíbul, ampliant l’àrea d’influència i facilitant l’intercanvi entre busos i ferrocarril. · Plaça Major: l’estació de Plaça Major se situarà en l’espai ocupat fins fa poc pel mercat provisional de Sabadell al centre de la ciutat i una zona de gran activitat. A partir d’aquí la línia continuarà en sentit nord-est. · l’Eix Macià: s’ubicarà a l’encreuament de la Ronda Zamenhoff amb els carrers de Borràs i del Papa Pius XI i permetrà donar servei a l’Eix Macià, on hi ha grans magatzems i és el centre de negocis i d’oci de la ciutat. · Plaça Espanya: estarà situada a la Plaça d’Espanya per tal de crear un nou intercanviador FGC-Renfe que afavorirà la intermodalitat. · Ca n’Oriac: s’ubicarà sota el carrer de l’Himàlaia, entre els carrers de Vinhamala i dels Alps. Ateses les característiques de la zona, l’estació serà a poca profunditat. D’altra banda, també es preveu ubicar darrera de l’estació els més de 400 metres de cotxeres i 250 metres de cua de maniobres.
Informació als ciutadans Amb aquest procés d’informació pública, que s’allargarà fins el 30 de setembre, es posa en coneixement d’institucions i ciutadans les característiques d’aquest projecte que dotarà Sabadell d’un nou metro urbà. D’altra banda, properament s’obrirà a Sabadell una oficina d’informació per tal que totes les persones interessades siguin ateses i puguin rebre la informació que requereixin sobre aquest projecte.
1