event_note Nota de premsa

L'SCT comença la nova campanya del Clac i Rum per fomentar l'ús dels sistemes de retenció infantil

 
  • La campanya vol consolidar l’hàbit i la necessitat d’anar sempre cordats, conscienciar les famílies de la importància de l’ús correcte dels SRI i seguir reduint les xifres de sinistralitat entre els menors
  • Mentre el 2006 un 49,87% de les víctimes no anaven cordades, el 2009 la xifra s’ha reduït al 9,11%
  • Un camió tràiler itinerant amb la campanya recorrerà Catalunya durant el mes de març
 
 
El Servei Català de Trànsit  (SCT) endega avui una nova campanya “Al cotxe, primer Clac i després Rum”per fomentar l’ús dels sistemes de retenció infantil (SRI) entre els menors de 7 a 11 anys. Aquesta és la continuació de la campanya que es va iniciar a finals del 2006 i que anava adreçada a un públic infantil, de 0 a 6 anys d’edat, i a les seves famílies amb l’objectiu de recordar la importància d’aquests sistemes de seguretat passiva en cas d’accident de trànsit.
 
L’any 2006, dels 438 nens i nenes entre 0 i 12 anys que van ser víctimes (morts, ferits greus i lleus) en accidents de trànsit, 223 no duien ni cordat ni posat cap SRI, el que suposa un 50,91 %. Ja el 2007, la xifra d’infants víctimes que no portaven cap sistema de subjecció es va reduir significativament fins a situar-se en el 13,45%. Aquest ús creixent dels sistemes de retenció infantil ha estat progressiu i les xifres han continuat baixant: el 2008, de les 509 víctimes menors, 48 no portava cap sistema de subjecció, el que representa un 9,45%. Les dades provisionals del 2009 apunten que del total de nens i nenes amb lesions arran d’un accident de trànsit (436), el 9,86% no portava cap sistema de seguretat passiva.
 
VÍCTIMES DE 0-12 ANYS QUE NO ANAVEN CORDATS
 
ANY
Morts
Ferits greus
Ferits lleus
Total víctimes no anaven cordades
Total víctimes
 % de no cordats sobre total víctimes
2006
2
25
196
223
438
50,91%
2007
4
10
46
60
446
13,45%
2008
0
7
41
48
509
9,45%
2009 *
0
4
39
43
436
9,86%
 
Sens dubte es pot assegurar que la major utilització dels sistemes de seguretat infantil (SRI) homologats que s’ha experimentat en els darrers anys ha contribuït, en gran mesura, a evitar lesions importants i, fins i tot, la morts d’aquests joves passatgers. Per això l’SCT vol continuar treballant en aquesta línia de conscienciació i sensibilització i per aquest 2010 posa en marxa una nova campanya adreçada tant als nens i nenes com a les seves famílies i que pretén reforçar un hàbit que s’ha anat adquirint al llarg dels darrers anys.
 
Justificació i objectius de la nova campanya Clac i Rum
 
Davant la bona acceptació de la primera campanya Clac i Rum l’SCT n’ha volgut posar en marxa una de nova que segueix la línia anterior però aquesta vegada s’adreça a un públic infantil de més edat (entre 7 i 11 anys) ja que es considera que cal fer un esforç per sensibilitzar aquesta franja d’edat per tal que es consolidi l’hàbit d’utilitzar sistemes de retenció en el vehicle. La nova campanya té com a objectius:
 
  • Consolidar l’hàbit entre els nens i nenes de la necessitat d’anar sempre cordats en el vehicle.
  • Conscienciar a les famílies del a importància de l’ús correcte dels sistemes de retenció infantil.
  •  Continuar reduint les xifres de lesivitat i mort en menors de 12 anys com a conseqüència d’un accident de trànsit.
 
Característiques de la campanya
 
La nova campanya Clac i Rum que pretén reforçar l’hàbit de l’ús dels sistemes de retenció infantil (SRI) es difondrà de l’1 de febrer al 31 de març a través de: 1000 passis a televisió de 30 segons, 143 falques radiofòniques de 20 segons, 10 insercions publicitàries i un camió tràiler itinerant que recorrerà diferents localitats catalanes i que durà a terme també accions educatives relacionades amb el Clac.