event_note Nota de premsa

La velocitat excessiva o inadequada i la invasió del carril contrari són les principals causes dels accidents amb motocicletes implicades al 2007

Els conductors amb més de 15 anys de permís de conduir són els que pateixen més accidents
1. Introducció: presentació de l’estudi dels atestats d’accidents amb morts i ferits greus amb motocicletes implicades a la xarxa viària catalana
 
El Servei Català de Trànsit (SCT) ha encarregat un estudi amb l’objectiu de presentar una anàlisi exhaustiva dels accidents amb motocicletes involucrades entre el 2002 i el 2007. S’ha dut a terme analitzant 923 atestats dels sinistres amb morts i ferits greus a la xarxa viària catalana d’aquest període. Aquest estudi és un aprofundiment de l’anàlisi de la sinistralitat de motocicletes que el SCT va presentar el passat 19 de novembre arran de l’elevat increment de l’accidentalitat i la mortalitat d’aquest tipus de vehicles a Catalunya durant l’any passat.
 
En aquest primer estudi es van poder determinar les característiques dels accidents de motocicletes durant el 2007:
- Prop de la meitat dels accidents són en solitari, és a dir, no hi ha cap altre vehicle implicat a banda de la motocicleta.
- Un de cada dos accidents és una col·lisió, i dos de cada tres sinistres succeeixen en carreteres convencionals o secundàries.
- Per dies de la setmana els accidents es reparteixen gairebé equitativament entre caps de setmana i de dilluns a divendres.
- Un 16% dels accidents es concentra els matins de diumenge.
 
A partir de les dades recollides, també es va concloure que el motorista que pateix un accident: 
- Sol ser un home jove, d’entre 25 i 34 anys. Durant el 2007, el segment principal d’edat de les víctimes és de 30 a 34 anys, mentre que entre el 2002-2006 la majoria tenia entre 25 i 29 anys.
- Més de la meitat fa 10 o més anys que té el permís de conduir A.
- Al voltant del 50% conduïen una motocicleta de gran cilindrada (600-750 cc).