breda via ciclista

La Generalitat potencia una mobilitat més activa i sostenible amb nous trams de vies per a vianants i ciclistes

query_builder   28 juliol 2020 19:16

event_note Nota de premsa

La Generalitat potencia una mobilitat més activa i sostenible amb nous trams de vies per a vianants i ciclistes

  • El secretari d’Infraestructures i Mobilitat, Isidre Gavín, visita les actuacions per a configurar la ruta del Ter al Ripollès i la nova via ciclista entre Breda i l’estació del ferrocarril, a la Selva
ruta ciclista ter

El secretari d’Infraestructures i Mobilitat, Isidre Gavín, i el director general d’Infraestructures de Mobilitat, Xavier Flores, han visitat avui dues actuacions que s’emmarquen en les polítiques del Departament de promoure una mobilitat més activa i sostenible i, en concret, de potenciar l’ús de la bicicleta: la ruta del Ter al Ripollès i la nova via ciclista entre Breda i l’estació de tren de Riells i Viabrea-Breda, a la Selva. Aquestes actuacions, a més, estan alineades amb els objectius de l’Estratègia Catalana de la Bicicleta 2025, aprovada enguany pel Govern.

 

 

Via ciclista del Ter

 

El Departament està treballant en els últims anys en els projectes i execució de la via ciclista del Ter per a donar continuïtat a la Ruta del Ferro i del Carbó, existent entre Ripoll i Sant Joan de les Abadesses, fins a Setcases, en un recorregut total de 26 quilòmetres. Actualment ja estan executats i en servei els trams: Camprodon – Llanars i Sant Joan de les Abadesses – camí el Pont del Reixac. Aquests trams sumen quatre quilòmetres de longitud i una inversió d’1,2 MEUR.

 

El Departament ha adjudicat ara les obres d’un nou tram, entre el pont Perella i Sant Pau de Segúries de 2,6 quilòmetres, amb un pressupost  d’1,4 MEUR. Els treballs començaran el setembre vinent. El tram discorre paral·lel al marge esquerre del Ter fins a la carretera C-38, on el traçat segueix paral·lel a la carretera fins a Sant. Pau de Segúries. Es tracta d’un tram de nova execució prioritari per garantir la continuïtat de la ruta.

ruta ciclista ter

Així, un cop complet, i aprofitant un tram de camí existent entre el pont Reixac i pont Perella, es podrà connectar Sant Joan de les Abadesses i Sant Pau de Segúries.

 

Durant el 2021, s’impulsaran les actuacions que permetin, de manera prioritària, garantir una continuïtat de la via ciclista del Ter per vies pedalables de Sant Joan de les Abadesses fins a Vilallonga de Ter. Aquestes actuacions són:

 

  • Tram pont del Reixac – les Planes del Grau
  • Tram Sant Pau de Segúries (rec Rovira) – la Ral – càmping Vall de Camprodon
  • Tram des del pont de les Rocasses (C-38) fins a l’entrada sud de Camprodon
  • Tram Llanars – Vilallonga de Ter

 

Respecte del tram Vilallonga de Ter-Setcases, també s’avançarà en la redacció i definició de l’actuació. Es finalitzarà la redacció de l’estudi complementari actual, per garantir la compatibilitat hidràulica amb el marges fluvials del riu Ter i valorar la millor alternativa de pas, i impulsar la redacció del projecte constructiu.


via ciclista breda

D’altra banda, el secretari Isidre Gavín i el director Xavier Flores s’han desplaçat a Breda, on han participat en l’acte d’inauguració de la nova via per a ciclistes i vianants que connecta el nucli urbà amb l’estació del ferrocarril de Riells i Viabrea-Breda. Aquesta nova via té una longitud de dos quilòmetres i la seva execució ha comptat amb un pressupost de 650.000 euros.

Aquesta actuació s’emmarca en la promoció de la mobilitat activa i sostenible, tant pel que fa a la vessant de mobilitat quotidiana, com a la de mobilitat d’oci i lúdica. Permet garantir la seguretat en els moviments de vianants o ciclistes que ara es desplacen entre tots dos municipis i amb l’estació, ja que la via està totalment segregada dels vehicles privats i el seu traçat és paral·lel a la carretera GI-552.

 

En la zona urbana de Riells i Viabrea, la seva continuïtat fins a l’estació de tren, uns 200 metres, es garanteix en convivència amb el vehicle privat per carrers amb poc trànsit.

Finalment, cal remarcar que el Departament està treballant en les actuacions per a donar continuïtat a aquesta via cap a la Batllòria, Gualba i Sant Celoni.

Totes dues actuacions (Breda-estació de tren de Riells i Viabrea-Breda) estan cofinançades al 50% pel Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER).

4  

Imatges

Fotografia ruta Ter

Fotografia ruta Ter 432

Fotografia ruta Ter

Fotografia ruta Ter 274

Fotografia via ciclista Breda

Fotografia via ciclista Breda 434

Fotografia via ciclista Breda

Fotografia via ciclista Breda 727

1  

Fitxers adjunts

Nota de premsa

Nota de premsa
PDF | 1017

undefined
undefined
undefined
undefined
undefined