- Són els primers treballs d’infraestructura en l’àmbit de l’antic corredor ferroviari, que començaran el setembre que ve
- La consellera Paneque remarca que aquesta actuació “és estratègica per al Govern perquè avancem en la descarbonització del país”
- Les actuacions vinculades a la primera fase, que discorrerà entre Cambrils, Salou i Vila-seca, comportaran una inversió total de 245 milions d'euros

Aquesta actuació “és una gran aposta del Govern per una xarxa ferroviària integrada, connectada amb altres modes de transport, que relligarà els principals nuclis urbans i àmbits d’activitat del Camp de Tarragona”, ha posat en relleu la consellera.
En concret, els treballs que ara s’adjudiquen abastaran l’àmbit de l’antic corredor ferroviari i en terrenys adjacents als vials, entre Cambrils centre i Vila-seca Universitat, a fi d’executar les primeres tasques de:
- Moviment de terres
- Desviament de serveis
- Estructures, entre les quals la més singular serà un nou pont sobre l’autovia A-7, al terme de Vila-seca, de 112 metres de longitud.
Altres treballs de la primera fase
D’altra banda, durant aquest any, el Departament licitarà les obres corresponents a altres treballs d’infraestructura de la primera fase del tramvia del Camp de Tarragona; l’obra civil i instal·lacions entre Cambrils centre i Vila-seca Estació, la construcció del centre operatiu de Vila-seca i l’obra civil i instal·lacions del tram Cambrils nord-Cambrils centre. Es preveu que la primera fase entri en funcionament el primer trimestre de 2028.
Els principals elements d’aquesta primera fase són:
Tram: Cambrils nord – Vila-seca Estació
- Longitud: 14 quilòmetres
- Estacions: 14
- Intercanviadors: 3
- Centre operatiu (tallers i cotxeres) a Vila-seca
- Configuració d’un eix cívic per a vianants i bicicletes
- Actuacions d’integració urbana al seu pas per Cambrils, Salou i Vila-seca
- Material mòbil: 7 vehicles. L’adquisició d’aquest material està en procés d’adjudicació, per part d’FGC, que prestarà el servei, juntament amb el seu manteniment.
A aquests treballs, s’afegeixen les actuacions que es duran a terme d’urbanització i de configuració d’un eix per a facilitar la mobilitat a peu i en bicicleta en els municipis de Cambrils, Salou i Vila-seca, que executaran cada Ajuntament, amb finançament de la Generalitat.
Tramitació de la segona fase
En paral·lel a les obres de la primera fase, la Generalitat també està treballant en la tramitació de la segona fase, que completarà el tramvia del Camp de Tarragona. Correspon a la connexió de Reus i Tarragona i l’accés a l’aeroport de Reus. Quan estigui completament desplegat, constarà d’una xarxa de 46 quilòmetres, amb un total de 47 estacions, 10 de les quals seran intercanviadors, i es preveuen serveis tant interurbans com urbans. Es preveu que beneficiarà a 9,5 milions de persones usuàries anualment.