- El Consell Comarcal del Maresme i els ajuntaments de la comarca coorganitzen la competició esportiva
- Aquest diumenge la N-II restarà tallada entre Calella i Mataró entre les 06.30 i les 14.30 h per la celebració del mig triatló
- El Servei Català de Trànsit (SCT) posa en marxa un dipositiu especial de trànsit per tal de minimitzar les afectacions viàries a la zona
Amb l’objectiu de minimitzar possibles afectacions viàries aquest diumenge, 29 de maig, amb motiu de la tercera edició de la triatló Mig Challenge Costa de Barcelona -Maresme, el Servei Català de Trànsit (SCT), en col·laboració amb l’Àrea Regional de Trànsit Metropolitana Nord dels Mossos d’Esquadra, el Consell Comarcal del Maresme i els ajuntaments i les policies locals de Calella, Sant Pol de Mar, Canet de Mar, Arenys de Mar, Caldes d’Estrac, Sant Vicenç de Montalt, Sant Andreu de Llavaneres i Mataró, posarà en funcionament un dispositiu especial de trànsit. Aquesta competició esportiva, que concentrarà aproximadament 1.270 esportistes d’arreu del món, combina tres proves diferents: una cursa d’1,9 km de natació, un recorregut de 90 km amb bicicleta i una cursa de mitjana distància a peu de 21 km. Per tant, requerirà el tall de la N-II, entre Calella i Mataró, des de les 6.30 fins a les 14.30 h, entre altres actuacions.
Com a conseqüència d’aquesta restricció a la N-II, i només mentre duri la triatló, la circulació per la C-32 serà gratuïta per als usuaris que circulin pel tram afectat per la prova esportiva i que no tinguin cap altra via alternativa. Aquests municipis són Calella, Sant Pol de Mar, Canet de Mar, Arenys de Mar, Caldes d’Estrac, Sant Andreu de Llavaneres i Mataró. Aquesta mesura, juntament amb la resta que s’adoptaran d’ordenació i regulació de trànsit, tenen l’objectiu de garantir la seguretat dels participants del triatló, limitar els efectes de la congestió i minimitzar possibles molèsties als conductors afectats.
1. Restriccions de trànsit
El mateix diumenge, 29 de maig, hi haurà 2 restriccions de trànsit que aniran acompanyades amb la senyalització oportuna, ja sigui als marges de les vies i/o als panells d’informació variable. La més important serà el tall de la N-II, entre Calella i Mataró, que es mantindrà restringida al trànsit des de les 6.30 h fins a les 14.30 h aproximadament:
- Es tallarà la N-II entre el PK 669 a Calella i el PK 644 a Mataró des de les 6.30 del matí fins a les 14.30 h de la tarda aproximadament.
- Es tancarà la sortida de Mataró Nord de l’Autopista del Maresme o C-32, al PK 104, en sentit Girona, abans de l’inici del triatló i fins que finalitzi.
2. Senyalització informativa
S’han instal·lat 16 cartells a diversos punts de la N-II i de vies d’accés, per tal d’informar els usuaris del tall d’aquesta via amb motiu de la celebració del triatló. Els senyals es retiraran un cop finalitzada la prova.
N-II TALLADA
CALELLA – MATARÓ
PROVA ESPORTIVA
DIUMENGE 29 DE MAIG*
|
N-II, PK 679+000, C-32 Palafolls
N-II, PK 669+000, Pineda de Mar (BV-6001 – Malgrat)
BV-5128, rotonda de Sant Iscle
C-61, última rotonda després d’Arenys de Munt
BV-5034, rotonda de Sant Vicenç de Montalt
BV-5033, rotonda de Sant Andreu de Llavaneres
BV-5035, PK 2+000 (Riera Sant Simó)
Ramal C-32 PK 97+000, sentit costa.
B-502 (Argentona), abans rotonda BV-5021
BV-5023, rotonda Premià de Dalt
Rotonda carretera d’enllaç Premià de Dalt, c/ de les flors, paral·lel a la BV-5023
BP-5002, última sortida, paral·lel a la riera
Rotonda N-II, Masnou
|
* Els cartells situats en els punts esmentats a peu de carretera contindran aquest missatge.
Convé destacar que per, tal de garantir la seguretat del personal querepartirà els tiquets de gratuïtat del peatge, s’instal·larà senyalització vertical i abalisament amb cons amb l’objectiu que els usuaris redueixin la velocitat en aproximar-se als punts de recollida.
Es reforçarà aquesta actuació amb cartells informatius. Aquest tipus de senyalització es disposarà en els següents punts d’accés a l’autopista:
|
3. Segregacions de calçada i carrils exprés en zones de circulació oberta
En alguns trams de la N-II, corredors i circulació oberta conviuran dins la zona de la cursa. Per tal de garantir la seguretat dels esportistes i dels usuaris de la via, se segregarà la calçada mitjançant l’abalisament amb cons cada 3 metres. A més, també se senyalitzaran les zones de separació de carril de la prova cada 10 metres, en aquells punts en què els participants en un o altre sentit de la cursa no disposin de cap separació física. En aquests trams de la via es manté la circulació de vehicles per tal de facilitar i garantir la connectivitat de determinades poblacions i urbanitzacions de la zona afectada per la prova.
Per consultar les rutes alternatives que les policies locals dels municipis afectats per la celebració d’aquesta prova esportiva han establert accediu a l' enllaç següent:
4. Seguretat i efectius
Servei Català de Trànsit
Els efectius tècnics i humans de l’SCT que col·laboraran en la gestió i control de la mobilitat en aquest dispositiu especial de trànsit són:
- 8 tècnics de gestió i informació del Centre d’Informació Viària de Catalunya (CIVICAT)
- 1 helicòpter de vigilància, informació del trànsit, seguiment de dispositius de mesures especials i inspecció viària, el qual està equipat amb càmera i sistema de captació i transmissió d’imatges
Prevenció i control: Mossos d’Esquadra
Durant el dispositiu especial de trànsit amb motiu de la Mig Challenge Costa Barcelona – Maresme, entre les 06.15 h l i les 15.30 h del diumenge 29 de maig, es desplegaran un total de 29 agents de Mossos d’Esquadra
El cos de la Policia de la Generalitat - Mossos d’Esquadra assumirà les tasques genèriques de protecció i seguretat de l’esmentada prova, i en aquest cas, específiques de regulació del trànsit, amb un dispositiu especial per tal de donar cobertura i seguretat als corredors. Els agents de trànsit de Mossos d’Esquadra seran els encarregats de fer la regulació de la circulació en determinats punts en l’itinerari interurbà que afectarà a la N-II, prenent les mesures adients per que quedi pertorbada el mínim temps possible i garantint la seguretat de la resta d’usuaris de la via, així com assegurant mitjançant muntatge de mesures vies de sortida i entrada pels veïns afectats pel tall.
1