El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, ha anunciat avui que el desdoblament de tot l’Eix Transversal (C-25) entrarà en funcionament el gener de 2013. El conseller ha visitat avui el desenvolupament dels treballs, que se situen en prop del 75% d’execució. Aquesta actuació, que abasta més de 150 quilòmetres de longitud entre Cervera i Caldes de Malavella, permetrà millorar el nivell de servei i la seguretat viària en una infraestructura clau per a la mobilitat a Catalunya. Els treballs tenen un pressupost de 733,8 MEUR i es financen mitjançant una concessió d’obra pública adjudicada a Cedinsa, que inclou la gestió i manteniment de l’Eix per un període de 33 anys.


- Cervera – Manresa: Aquest tram té una longitud de 44,4 quilòmetres i inclou 13 enllaços, 19 viaductes i un túnel.Entre Cervera i les Oluges, la C-25 ja està desdoblada. A partir d’aquest punt, el traçat de la nova calçada segueix el de la carretera existent, tret de dos punts, on s’efectuen petites variants, al terme de Rajadell. S’adapten al desdoblament els enllaços existents i es preveu un nou enllaç per a connectar amb Guissona. La majoria de viaductes es construeixen sobre la riera de Rajadell.
- Manresa – Vic (Gurb): El desdoblament en aquest tram, que té 43 quilòmetres de longitud, segueix la carretera actual, que s’eixampla alternativament a un costat o un altre. Cal destacar la construcció d’un nou túnel a la zona de la Fontfreda, sensiblement paral·lel a l’actual, de 668 metres de longitud, i els viaductes de la riera Gabarresa, de Pere Riera, Pla del Roure i Sant Bartomeu. Els trams de circumval·lació a Manresa i a Vic ja tenen característiques d’autovia. Els enllaços s’adapten a l’ampliació de la calçada.
- Vic – Caldes de Malavella. En aquest tram, de 55,4 km,la complicada orografia comporta la construcció de diferents túnels i túnels artificials. Fins a l’AP-7, s’aprofita la carretera actual per al desdoblament. S’adapten els enllaços existents, tret de l’enllaç de Sant Hilari Sacalm, on es remodela el ramal de sortida de l’autovia provinent de Vic. Cal remarcar el túnel de Joanet, amb una longitud de 1.440 metres, el més llarg de tot l’Eix, i els viaductes d’Osormort i de les Fosses, duplicacions de les estructures existents. A partir de l’AP-7, la C-25 existent es configura com a ramal cap a l’aeroport de Girona i des de l’autopista es construeix una nova via desdoblada, de 2 km de longitud, que permet connectar amb l’A-2, a Caldes de Malavella.
7