Servei Català de Trànsit

El director de l'SCT destaca que les Terres de l'Ebre gairebé ja assoleixen l'objectiu de la UE de reducció de la mortalitat de cara al 2020

Isern ha subratllat la tendència de decrement de la mortalitat viària a les Terres de l'Ebre

query_builder   16 gener 2014 17:52

event_note Nota de premsa

El director de l'SCT destaca que les Terres de l'Ebre gairebé ja assoleixen l'objectiu de la UE de reducció de la mortalitat de cara al 2020

Isern ha subratllat la tendència de decrement de la mortalitat viària a les Terres de l'Ebre

-
-
El director del Servei Català de Trànsit (SCT), Joan Josep Isern, acompanyat de la directora dels Serveis Territorials del Departament d’Interior a les Terres de l’Ebre, Eva Maria Ruiz, del cap del Servei Territorial de Trànsit de Tarragona, Eusebi del Olmo, i del cap de l’àrea regional de Trànsit dels Mossos d’Esquadra de Terres de l’Ebre, Sergi Saladie, ha fet avui un balanç positiu de la tendència reductora de la mortalitat registrada en zona interurbana a les Terres de l’Ebre al 2013.  
 
Isern ha explicat que el 2013 a les comarques de les Terres de l’Ebre hi ha hagut 12 morts menys respecte del 2010, quan n’hi va haver 25, i “això representa un decrement de la mortalitat del 48% i fa que les Terres de l’Ebre assoleixin gairebé ja l’objectiu de la Unió Europea de reduir les morts del 2010 a la meitat de cara al 2020”. Malgrat que aquest any hi ha hagut un mort més que l’any 2012,  13 en lloc de 12 , “aquest territori, així com ha passat al Camp de Tarragona, és on s’ha consolidat més la reducció de la mortalitat per accident de trànsit de tot Catalunya”.
El director de l’SCT ha agraït “la responsabilitat que han manifestat tots els conductors i conductores de les Terres de l’Ebre fins ara” i s’ha compromès a “continuar treballant des del Pla Estratègic de Seguretat Viària 2014-2020 (PESV) aprovat pel govern aquest setmana per evitar tota mort en aquest territori així com a la resta de Catalunya”.
 
En aquest sentit, Joan Josep Isern, ha explicat que “l’instrument del PESV ens dotarà de nous mecanismes per afrontar la situació a la qual ens haurem d’afrontar aquest 2014: un increment de la mobilitat d’un 3% al conjunt de Catalunya detectada el darrer trimestre de 2013, l’envelliment d’un parc mòbil on el 60% de vehicles tenen més de 10 anys, i la manca de manteniment de part d’aquest parc que ens obliga a continuar conscienciant sobre la importància de sotmetre’s a l’obligatòria Inspecció Tècnica del Vehicle (ITV)”.
 
Isern també ha posat èmfasi a la constitució l’any passat del Grup de Treball de Motocicletes i a la campanya de distribució de reflectors per als cascs “Millor que et vegin”, mesures amb les quals “no només s’està intentant capgirar la tendència negativa d’augment de morts de vehicles de dues rodes, també a les Terres de l’Ebre, sinó que alhora s’està procurant preservar la seguretat viària d’aquest col·lectiu vulnerable”. A més, ha anunciat la intenció de “donar formació als conductors de dues rodes de la franja d’edat compresa entre 15 i 17 anys a través de cursos especialitzats que oferiran pràctiques en circuits tancats”.
 
El director de l’SCT també ha explicat que aquest 2014 es constituirà un grup de treball en relació amb la mobilitat de l’entorn laboral. Si agafem el cas concret de les Terres de l’Ebre, “s’ha reduït la mortalitat sobretot en la franja de la nit i els caps de setmana. Això significa que la majoria d’accidents mortals s’han registrat sobretot en dies feiners i en les franges del matí i la tarda i ens obliga a prendre una mesura com la constitució d’aquest grup de treball, en què el Departament d’Interior col·laborarà amb el d’Empresa i Ocupació així com amb els sindicats i les patronals entre d’altres”.
 
Per acabar, Isern també ha recordat que el Departament d’Interior, col·laborarà conjuntament amb el de Territori i Sostenibilitat tal com ha estat fent fins ara, “perquè els titulars de les vies com la N-340 optin per desdoblar-les, atès que s’ha demostrat que aquesta és una mesura eficaç per reduir la mortalitat i millorar la seguretat de la infraestructura”.   
 
 
(PODEU AMPLIAR LA INFORMACIÓ AL DOSSIER QUE S’ADJUNTA)

1  

Fitxers adjunts

Dossier de premsa en pdf. Balanç sinistralitat a les Terres de l'Ebre el 2013.

Dossier de premsa en pdf. Balanç sinistralitat a les Terres de l'Ebre el 2013.
PDF | 592