ContactaEN
Sala de premsa
Sales de premsa dels departaments
event_note Nota de premsa

Centenars de persones ballaran conjuntament en homenatge a Joan Serra, mestre de la Dansa tradicional catalana

DC
DC
Centenars de persones ballaran de manera conjunta per commemorar el Dia Internacional de la Dansa a Barcelona, Lleida, Girona i Reus. En record del naixement de Jean-Georges Noverre (1727-1810), figura clau en la renovació del llenguatge coreogràfic, la UNESCO va convertir el 29 d'abril en el Dia Internacional de la Dansa (DID). Enguany el Departament de Cultura i l' Associació de Professionals de la Dansa de Catalunya (APdC) se sumen a aquesta celebració amb un homenatge al ballarí i mestre de dansa tradicional catalana Joan Serra, desaparegut recentment.
 
D’una banda, s’organitzarà una acció ballada participativa amb més de 1000 participants confirmats en arreu del territori català. La ballada es farà a Barcelona, Girona, Lleida i Reus i estarà dividida en 3 parts: coreografia popular, de Montserrat Iranzo i Gerard Palet, escollits per convocatòria pública (Música: "Rossinyol", cançó tradicional catalana); lectura del missatge del DID '14 (encarregat a la Ma Josep Serra, germana del ballarí); i coreografia de Joan Serra "... I ballarem, ballarem, ballarem" (Música"...I ballarem, ballarem, ballarem", de Ferran Martínez Palou, músic i compositor col·laborador de Joan Serra i Factoria Mascaró). La coreografia s’ha gravat en vídeo  i s’han difós a través de dansacat.org i de les xarxes socials (més de 1300 visionats a VIMEO) animant a tothom a participar. A més, hem comptat amb un coordinador per demarcació encarregat de dinamitzar l'acció arreu del territori.
 
El conseller de Cultura, Ferran Mascarell, ha destacat que aquesta acció es duu a terme perquè  "la gent s'acosti a la dansa”. Això permet, ha afirmat, que “el sector tingui vitalitat i continuïtat i realment s'expressi un d'aquells àmbits que paradoxalment tot i tenir poc públic té un talent més que notable. Hi ha molt talent, però cal incrementar el públic de la dansa i aquesta acció busca, precisament, trobar nous públics”.
 
“L'objectiu d'aquesta acció homenatge és apropar la dansa a tota ciutadania, animar a tothom a gaudir-la i a ballar, fer-la accessible”, ha explicat Gemma Calvet, presidenta de l’APdC. També ha assegurat que la dansa té una assignatura pendent molt important “la seva introducció en el sistema educatiu”.
 
Trobareu més informació al dossier adjunt.
Llegir el missatge del Dia Internacional de la Dansa: http://www.dansacat.org/actualitat/1/2280/
Veure el vídeo de l’acció participativa  ‘Aprèn-te la coreografia pas a pas’: https://vimeo.com/90229370
El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia