El conseller Puig amb els representants del clúster
 
  • El conseller d’Empresa i Ocupació, Felip Puig, ha destacat en la presentació del nou Beauty Cluster Barcelona “l’aposta decidida de les empreses del clúster per la innovació i la sortida als mercats que ofereixen més oportunitats”
  • Les empreses catalanes que integren la junta directiva del clúster són Eurofragance, Carinsa, Ainea Perfums, MartiDerm, Genocosmetics, Bella Aurora, Fit4Ever, Camacho Cosmètics, Laurendor, Teknics, Quadpack Group, CosmeticInMind i BlueMandarine
  • Els principals reptes del clúster de la bellesa passen per promoure l’R+D i la innovació en productes i serveis, introduir-se en mercats internacionals estratègics i potenciar la formació
 
El conseller d’Empresa i Ocupació, Felip Puig, ha participat avui a la seu d’ACCIO en la constitució del clúster català de la bellesa, impulsat per la Generalitat de Catalunya. Aquest sector estratègic per a l’economia catalana agrupa més de 350 empreses que facturen en global 4.200 milions d’euros i sumen 18.000 treballadors.
 
Durant la presentació, Felip Puig ha destacat que “el clúster neix amb la voluntat de les empreses de treballar plegades amb una visió estratègica i un valor afegit que els permeti fer créixer els seus negocis i generar riquesa”. El conseller també ha explicat que els reptes del clúster passen per “per promoure la innovació en productes i serveis i per impulsar la sortida als mercats internacionals que ofereixen més oportunitats”. El clúster també buscarà potenciar la formació dins el sector de la bellesa.
 
El Beauty Cluster Barcelona neix amb el lideratge de 13 empreses catalanes del sector: Eurofragance, Carinsa, Ainea Perfums, MartiDerm, Genocosmetics, Bella Aurora, Fit4Ever, Camacho Cosmètics, Laurendor, Teknics, Quadpack Group, CosmeticInMind i BlueMandarine.  Juntes sumen una facturació de més de 145 milions d’euros i 700 treballadors.
 
El clúster té la voluntat d’incorporar nous membres i és obert a totes les empreses i agents de la cadena de valor del sector: proveïdors de matèries primeres, fabricants, empreses d’embalatge i envasatge, indústria auxiliar i enginyeria aplicada a la producció.
 
El director general d’Indústria, Antoni Ma. Grau, ha destacat durant la presentació que “la creació del clúster és fruit de dos anys d’anàlisi i reflexió conjunta entre les empreses i l’administració”. La Generalitat va impulsar aquest projecte al 2012, ha explicat, i “ara traspassa el lideratge i el protagonisme al món empresarial”.
 
Per la seva banda, el president del Beauty Cluster Barcelona, Josep Maria Martínez Ribes, ha afegit que “la missió del clúster és crear un espai de col·laboració empresarial per posar en marxa projectes nous, creatius i transformadors”.  L’objectiu, ha dit, és “sumar el màxim d’empreses al clúster i tenir representada tota la cadena de valor”.
 
El sector de la bellesa a Catalunya

El sector de la bellesa a Catalunya representa el 53% de les empreses de la indústria de la bellesa a l’Estat espanyol, país que se situa com a 5è productor de cosmètica i perfumeria d’Europa. A Catalunya el sector compta amb professionals en regulació cosmètica i R+D, camps d’especial rellevància per a l’àmbit de la bellesa. El sector té una destacada projecció internacional, essent els principals mercats Alemanya, França, Estats Units i Emirats Àrabs.
 
La creació del clúster s’emmarca dins del Programa Catalunya Clústers del Govern català, que aposta per aquest sistema com a eina de millora competitiva per a l’empresa catalana. El Departament d’Empresa i Ocupació treballa regularment amb una trentena de clústers que reuneixen més de 1.200 empreses amb una facturació agregada de prop de 50.000 milions d’euros.
 

2  

Fitxers adjunts

El conseller Puig amb els representats del clúster Beauty

El conseller Puig amb els representats del clúster Beauty
JPG | 1567

dossier

dossier
PDF | 133