Què és?
El 061 CatSalut Respon és una porta d’entrada al sistema de Salut, per ciutadans i professionals de salut. Abans era conegut com a Sanitat Respon, i ara s’ha reconvertit en un servei més àgil, directe i de baix cost, oferint més possibilitats que mai les 24 hores del dia, els 365 dies de l’any.
Es tracta d’una plataforma multicanal a la qual s’accedeix per telèfon, xat, correu electrònic, web i ara també a través d’una App mòbil. Un equip de més de 200 professionals format per metges, infermers i tècnics de salut són els encarregats d’atendre les consultes.
Cartera de serveis
El 061 Cat Salut Respon dóna atenció no presencial, tot i que atén qualsevol demanda de salut. Des d’atenció a la urgència sanitària a la prevenció de la malaltia, passant per l’atenció continuada domiciliària o el seguiment del pacient crònic. Els consells de salut, la informació de la xarxa sanitària, la gestió i els tràmits del serveis de CatSalut, així com els serveis destinats als professionals de la salut, són altres de les prestacions de 061 CatSalut Respon.
Peça clau del sistema de salut
El 061 és el telèfon de referència de Salut, així com el 112 ho és en el camp de les emergències, especialment pels professionals sanitaris ja que presta serveis essencials com la traducció a més de 100 idiomes i dialectes i ofereix informació actualitzada de les campanyes sanitàries. També permet a hospitals i CAPs la consulta de la història clínica dels pacients. Però si per algun motiu és una eina clau pel sistema sanitari català, és per la seva proactivitat amb els ciutadans. Tant les trucades de seguiment a persones que han patit un infart com el seguiment dels pacients crònics, entre d’altres iniciatives, permeten millorar la qualitat de vida i garantir la bona salut dels usuaris de la sanitat.
Balanç del primer any de seguiment
El 061 CatSalut ha rebut durant el seu primer any de funcionament un total de 1.776.664 alertes, el que és sinònim de 4.868 consultes al dia. Tot i la multiplicitat de canals de comunicació, el telèfon segueix sent el mètode més utilitzat pels ciutadans per fer les seves consultes. Concretament, un 45% de les alertes han estat resoltes telefònicament i el 55% restant ha requerit de la mobilització d’un metge al domicili del pacient, o d’una ambulància o helicòpter medicalitzat.
El 061 CatSalut Respon és una porta d’entrada al sistema de Salut, per ciutadans i professionals de salut. Abans era conegut com a Sanitat Respon, i ara s’ha reconvertit en un servei més àgil, directe i de baix cost, oferint més possibilitats que mai les 24 hores del dia, els 365 dies de l’any.
Es tracta d’una plataforma multicanal a la qual s’accedeix per telèfon, xat, correu electrònic, web i ara també a través d’una App mòbil. Un equip de més de 200 professionals format per metges, infermers i tècnics de salut són els encarregats d’atendre les consultes.
Cartera de serveis
El 061 Cat Salut Respon dóna atenció no presencial, tot i que atén qualsevol demanda de salut. Des d’atenció a la urgència sanitària a la prevenció de la malaltia, passant per l’atenció continuada domiciliària o el seguiment del pacient crònic. Els consells de salut, la informació de la xarxa sanitària, la gestió i els tràmits del serveis de CatSalut, així com els serveis destinats als professionals de la salut, són altres de les prestacions de 061 CatSalut Respon.
Peça clau del sistema de salut
El 061 és el telèfon de referència de Salut, així com el 112 ho és en el camp de les emergències, especialment pels professionals sanitaris ja que presta serveis essencials com la traducció a més de 100 idiomes i dialectes i ofereix informació actualitzada de les campanyes sanitàries. També permet a hospitals i CAPs la consulta de la història clínica dels pacients. Però si per algun motiu és una eina clau pel sistema sanitari català, és per la seva proactivitat amb els ciutadans. Tant les trucades de seguiment a persones que han patit un infart com el seguiment dels pacients crònics, entre d’altres iniciatives, permeten millorar la qualitat de vida i garantir la bona salut dels usuaris de la sanitat.
Balanç del primer any de seguiment
El 061 CatSalut ha rebut durant el seu primer any de funcionament un total de 1.776.664 alertes, el que és sinònim de 4.868 consultes al dia. Tot i la multiplicitat de canals de comunicació, el telèfon segueix sent el mètode més utilitzat pels ciutadans per fer les seves consultes. Concretament, un 45% de les alertes han estat resoltes telefònicament i el 55% restant ha requerit de la mobilització d’un metge al domicili del pacient, o d’una ambulància o helicòpter medicalitzat.
1