• El conseller d’Empresa i Ocupació, Felip Puig, ha presentat avui el nou clúster que té el suport de la Generalitat a través d’ACCIÓ, l’agència per a la competitivitat de l’empresa catalana.

 

  • L’acte ha reunit representants de les empreses catalanes que integren el nou clúster, com Arquima, Cosmic, Estiluz, HP, Crevin, Ros, Kibuc, 30 M2, Grassoler, Estellé Parquet, Madersenia, Vertisol, Sonpura i Elisava (Escola Superior de Disseny i Enginyeria de Barcelona), entre d’altres.

 

  • Els principals reptes del Clúster de l’Hàbitat passen per impulsar les vendes en el contract, un nou canal que ha experimentat un creixement en els últims anys, i desenvolupar productes i serveis adaptats als nous tipus de consumidor.
 
El conseller d’Empresa i Ocupació, Felip Puig, ha presentat avui a la seu d’ACCIO la constitució del Clúster de l’Hàbitat de Catalunya, liderat per 23 empreses catalanes, que neix amb l’objectiu d’impulsar la competitivitat del sector. A l’acte també hi han intervingut el president del nou clúster, Xavier Soria, i el secretari d’Empresa i Competitivitat, Pere Torres.
 
El conseller ha destacat que “guanyar dimensió a través del clúster és un dels requeriments per tenir més múscul empresarial i atendre l’aposta per la internacionalització i la innovació”. En aquest sentit, ha dit, “la visió dels clústers que hem anat desenvolupant des de la Generalitat des de fa més de 20 anys es basa en compartir visió estratègica, col·laborar des de la competència i aprendre dels competidors”.
 
La presentació ha reunit representats de les empreses catalanes que integren el clúster: Arquima, Cosmic, Estiluz, HP, Crevin, Ros, Kibuc, 30 M2, Grassoler, Estellé Parquet, Madersenia, Vertisol, Sonpura, Elisava (Escola Superior de Disseny i Enginyeria de Barcelona), La Mallorquina, Bedding Industrial Beguda, MarcoMueble, Perspectiva, Casals Ventilació, Mobenia, Decorluc, KriskaDECOR i Eurohomedeco. En el seu conjunt, facturen 160M€ (sense incloure HP) i hi treballen 4.250 persones.
 
El clúster té la voluntat d’incorporar nous membres i és obert a totes les empreses i agents de la cadena de valor del sector: il·luminació, mobles, domòtica, eficiència energètica, etc. El nou clúster fa una aposta decidida per la sortida als mercats exteriors, i de fet les empreses que en formen part ja exporten el 40% a Estats Units, Alemanya, Canadà i Japó, i tenen interès per entrar a mercats emergents com Xina, Rússia, Aràbia Saudita o Singapur.
 
Reptes estratègics del nou clúster

El Clúster de l’Hàbitat ha identificat com a principals reptes estratègics l’impuls de les vendes en el canal contract i el desenvolupament de productes i serveis que s’adaptin als nous tipus de consumidor. Pel que fa al contract, que engloba els equipaments per a col·lectivitats com hotels, hospitals o aeroports, serà un canal de distribució clau per al clúster ja que moltes empreses del sector hàbitat que han patit la caiguda de la demanda domèstica han vist com a través del contract els ingressos han augmentat fins a un 50%.
 
El clúster treballarà també per adaptar els productes i serveis als nous tipus de consumidors que sorgeixen de les noves necessitats socials, com l’envelliment de la població, el sorgiment d’una classe mitja que escull productes low cost, o el consumidor que busca en el producte una experiència addicional de benestar. En aquest sentit, també es potenciarà el concepte de marca i l’ús de les eines 2.0.
 
La creació del clúster s’emmarca dins del Programa Catalunya Clústers del Govern català, que aposta per aquest sistema com a eina de millora competitiva per a l’empresa catalana. El Departament d’Empresa i Ocupació treballa regularment amb una trentena de clústers que reuneixen més de 1.200 empreses amb una facturació agregada de prop de 50.000 milions d’euros.
 
El sector de l’hàbitat a Catalunya

La indústria de l’hàbitat a Catalunya agrupa més de 1.800 empreses catalanes que facturen en global 4.500 milions d’euros i sumen més de 23.000 treballadors. Està integrada per empreses dels següents subsectors: manufactures del disseny (moble, equipament per a la llar i per a col·lectivitats, il·luminació, tèxtil i llar, electrodomèstics...) acabats i instal·lacions (llars de foc, aixetes, sanitaris...) i solucions per a la qualitat de vida (eficiència energètica, domòtica i immòtica).
 
El 50% de la facturació correspon a l’àmbit de manufactures del disseny, que també concentra el 80% de les empreses. Els segments de l’hàbitat que més facturen són: moble (15%), paviments i revestiments (15%), aixetes i sanitaris (14%), eficiència energètica (12%) i tèxtil llar (11%).
 


Adjuntem Dossier de Premsa del Clúster Hàbitat

3  

Fitxers adjunts

Dossier Premsa Clúster Hàbitat

Dossier Premsa Clúster Hàbitat
PDF | 104

Foto de família dels representants de les empreses participants en la presentació del Clúster de l'Hàbitat amb el conseller Felip Puig, el secretari d'Empresa i Competitivitat, Pere Torres, i el director general d'Indústria. Antoni M. Grau

Foto de família dels representants de les empreses participants en la presentació del Clúster de l'Hàbitat amb el conseller Felip Puig, el secretari d'Empresa i Competitivitat, Pere Torres, i el director general d'Indústria. Antoni M. Grau
JPG | 5731

El conseller Puig, durant la seva intervenció en la presentació del Clúster de l'Hàbitat

El conseller Puig, durant la seva intervenció en la presentació del Clúster de l'Hàbitat
JPG | 5582