mapa
 
  • El secretari d’Infraestructures i Mobilitat, Ricard Font, ha presentat avui a Balaguer un conjunt d’actuacions per afavorir la seguretat viària a les travesseres i avançar en els projectes de condicionament i construcció de variants
  •  Entre aquest any i el 2016, s’executaran obres en vuit travesseres que tindran com a objectiu principal pacificar el trànsit
 
 
 
El secretari d’Infraestructures i Mobilitat, Ricard Font, ha presentat avui a Balaguer un programa d’actuacions de millora al corredor que formen les carreteres C-53 i C-26 entre Tàrrega i Alfarràs. Els dos eixos d’aquest programa són, d’una banda, executar obres per afavorir la seguretat viària a les travesseres al llarg del seu recorregut i, de l’altra, avançar en els projectes de condicionament i construcció de variants.
 
L’eix viari entre Tàrrega i Alfarràs pertany a la xarxa bàsica secundària de la Generalitat;  la C-53 registra un trànsit d’uns 7.800 vehicles diaris de mitjana –amb un 10% de vehicles pesants– i la C-26, uns 3.300, amb un 12% de pesants. Les carreteres tenen una calçada d’un carril per sentit de la circulació, de 3,5 metres cadascun, amb vorals d’entre 0,75 i 1 metre. En total, l’eix suma una longitud de 57,7 quilòmetres.
 
Pacificar el trànsit a les travesseres
 
El Departament de Territori i Sostenibilitat està elaborant un estudi per a definir quines són les actuacions de millora més adients per a millorar la seguretat viària tant de conductors com de vianants en les vuit travesseres del corredor: Anglesola, Tornabous, la Fuliola, el Tarròs, Bellcaire d’Urgell, Castelló de Farfanya, Algerri i Alfarràs. Aquest projecte, que concretarà la inversió necessària, estarà enllestit abans de la primavera i s’impulsaran progressivament els treballs durant aquest any i el que ve.
 
L’objectiu principal d’aquestes obres és pacificar el trànsit i millorar la seguretat viària, tot contribuint que els conductors redueixin la velocitat en circular per les travesseres. En aquest sentit, la tipologia de les actuacions serà, segons els casos:
 
·       Reforç de l’efecte “porta d’entrada” al nucli urbà
·       Instal·lació de semàfors regulats mitjançat radars de velocitat
·       Implantació de passos de vianants
·       Implantació de ressalts
·       Modificació de la secció de la calçada
 
Un cop implantades les mesures, Territori i Sostenibilitat en farà un seguiment per establir si és necessari aplicar-ne d’addicionals.
 
Projectes de condicionament i variants
 
D’altra banda, el Departament iniciarà durant aquest any la redacció els projectes constructius corresponents a la construcció de variants per evitar el pas per l’interior de nuclis urbans i el condicionament de la carretera entre variants de la C-53 (Tàrrega-Balaguer) i de la C-26 (Balaguer-Alfarràs). Els projectes que es redactin seran compatibles amb un futur desdoblament d’aquest corredor.
 
Ø  Tram C-53: Inclou les variants d’Anglesola, Tornabous-la Fuliola i Bellcaire d’Urgell i el condicionament de tot el tram entre variants i la ronda de Balaguer.
         
 
Ø  Tram C-26: Inclou les variants de Castelló de Farfanya, d’Algerri i d’Alfarràs i el condicionament de la carretera en els trams interurbans
 
El condicionament d’aquests trams i la formació de variants comporten una inversió estimada total de prop de 153 MEUR.

2  

Fitxers adjunts

nota de premsa

nota de premsa
PDF | 102

Mapa

Mapa
JPG | 355