Territori

Vila: "Celebrem que el Ministeri de Foment vulgui estendre el model d'èxit de l'N-II a Girona a la resta de carreteres estatals"

query_builder   29 gener 2015 14:10

event_note Nota de premsa

Vila: "Celebrem que el Ministeri de Foment vulgui estendre el model d'èxit de l'N-II a Girona a la resta de carreteres estatals"

 
  • El conseller de Territori i Sostenibilitat considera “urgent” que ara s’apliquin mesures per restringir el pas de camions per les carreteres N-340 i N-240, en els trams paral·lels a l’AP-7 i l’AP-2

 

  • Santi Vila assegura que l’objectiu és millorar la seguretat viària perquè en la majoria d’accidents mortals que es produeixen en aquestes vies hi ha vehicles pesants implicats

 

 
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, ha qualificat d’”excel·lent” la intenció del Ministeri de Foment d’alliberar algunes carreteres estatals del pas dels camions en aquells trams que discorren en paral·lel a una autopista. Així, ha celebrat que ara es vulgui estendre “el model d’èxit de la N-II a Girona a la resta de carreteres estatals perquè hem d’avançar cap a la discriminació del trànsit, i els camions han de circular per les autopistes allà on les carreteres convencionals no estan desdoblades”. Vila recorda que “Catalunya ha estat pionera en aquest tipus de solucions i sempre ens hem mostrat partidaris que s’apliqui a tots els corredors”
 
El conseller ha insistit que, un cop resolta des de l’abril de 2013, la mobilitat dels camions a la N-II a Girona, és “especialment urgent actuar a la N-340, restringint el pas de camions per aprofitar el corredor de l’AP-7 i exigint el seu progressiu desdoblament; i a la N-240 a Lleida, que té en paral·lel l’AP-2”.
 
Santi Vila ha explicat que el principal objectiu d’aquestes mesures és la millora de la seguretat viària ja que en aquest tipus de carreteres “gairebé sempre hi ha una vinculació directa entre accidents mortals i la implicació de camions”.
 
El conseller de Territori i Sostenibilitat ha indicat que aquestes restriccions als vehicles pesants haurien d’estar condicionades, tal i com ja es fa amb la N-II a Girona, als futurs desdoblaments de les carreteres convencionals afectades. “El criteri general és que, en la mesura en què anem acabant trams de desdoblament de l’N-II, s’aniran aixecant les restriccions”. En aquesta línia, la recent posada en servei de nous trams d’autovia de l’N-II a Girona motiva que, a partir del 5 de febrer, la prohibició de camions es limiti al tram comprès entre Fornells de la Selva (pk 709) i la Jonquera (pk 773,5).

4  

Fitxers adjunts

Nota de premsa

Nota de premsa
PDF | 42

Tall de veu 1

Tall de veu 1
MP3 | 453

Tall de veu 2

Tall de veu 2
MP3 | 412

Tall de veu 3

Tall de veu 3
MP3 | 469

El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia