• La línia tindrà, en total, 177 serveis i abans de l’estiu també es renovarà part de la flota amb nous vehicles amb més capacitat 
  • Quan la línia estigui totalment implantada oferirà 1.500 noves places diàries, entre les noves expedicions i els nous vehicles
 
 
El Departament de Territori i Sostenibilitat posa en servei demà la nova línia de la xarxa de bus exprés.cat que connectarà Mataró amb Barcelona. La implantació es durà a terme en dues fases: aquesta primera, en què s’incrementaran en 48 el nombre d’expedicions de les actuals línies C1 i C2, i una segona, que es realitzarà abans d’aquest l’estiu, en què se substituiran 5 dels vehicles actuals per altres 5 amb més capacitat. Així, un cop totalment implantada oferirà 1.500 places més cada dia, el que suposa un increment del 25% respecte de l’oferta actual.
 
Demà s’implanta la primera fase del bus exprés de Mataró. Les línies C1 Barcelona-Mataró Centre (800.000 viatgers/any) i C2 Barcelona-Mataró Nord (450.000 viatgers/any), que circulen per l’autopista C-32, es reconverteixen en les noves línies exprés e11.1 i e11.2. Els dos serveis, amb una ocupació mitjana de 36,18 viatgers/expedició, mantenen les mateixes parades però milloraren la seva oferta amb un total 48 noves expedicions de dilluns a divendres. Concretament:
  • La línia e11.1 (antiga C1) passa de 41 expedicions sentit Barcelona i 36 sentit Mataró a 51+53 expedicions (increment de 10+17 expedicions) de dilluns a divendres, excepte agost.
  • La línia e11.2 (antiga C2) passa de 26 expedicions sentit Barcelona i 26 sentit Mataró a 37+36 expedicions, de dilluns a divendres, excepte agost. Això suposa un increment d’11+10 expedicions.
 
Per tant, la nova oferta conjunta passa de 67+62 expedicions a 88+89 expedicions (increment de 21+27). Per poder donar resposta a aquest increment d’oferta, de l’operador CASAS del grup MOVENTIS, es posen en circulació 2 nous vehicles de 15 metres.
 
La segona fase, que es durà a terme abans de l’estiu, permetrà incrementar la capacitat dels vehicles de la flota. Se substituiran 5 vehicles convencionals de 12 metres per 5 vehicles de més capacitat. En concret, s’incorporaran 2 autobusos nous articulats i 3 vehicles de 15 metres, oferint més places als usuaris.
 
La xarxa exprés.cat també incorpora altres millores, com la informació als usuaris. En aquest sentit, està previst instal·lar durant aquest primer semestre  6 nous panells d’informació en temps real a les principals parades de Mataró, a més d’aprofitar els dos panells que hi ha actualment a la ciutat. Aquesta actuació es durà a terme amb l’Ajuntament de Mataró. L’exprés de Mataró també tindrà premsa gratuïta a bord i el wifi s’anirà implantant progressivament als vehicles durant el primer semestre de 2015. La majoria dels vehicles seran accessibles per a persones amb mobilitat reduïda i estaran integrats sota una mateixa imatge corporativa, exprés.cat, que aporta visibilitat al servei i facilita als usuaris la seva ràpida identificació.
 
L’e11: Barcelona-Mataró és la setzena línia d’aquestes característiques que s’implanta a Catalunya i l’onzena de la demarcació de Barcelona. El Barcelona-Mataró és un dels corredors amb més demanda de tot Catalunya. Transporta anualment més d’1,25 milions de viatges.
 

3  

Fitxers adjunts

Nota de premsa

Nota de premsa
PDF | 44

Horaris e11.1

Horaris e11.1
PDF | 255

Horaris e11.2

Horaris e11.2
PDF | 257