L'estand de Catalunya a Fitur.
L'estand de Catalunya a Fitur.
 

·        El secretari d’Empresa i Competitivitat, Joaquim Ferrer, ha fet balanç turístic a Madrid en el marc de la inauguració de l’estand de Catalunya a Fitur.
 
·        Catalunya està present a la fira amb un estand on hi ha representada l’oferta de les nou marques turístiques i amb la presència d’una vuitantena d’empreses i entitats d’arreu del territori.
 
 
 
El secretari d’Empresa i Competitivitat, Joaquim Ferrer, acompanyat del director general de Turisme, Octavi Bono, i del director de l’Agència Catalana de Turisme (ACT), David Font, ha inaugurat aquest migdia l’estand de Catalunya  a la fira Fitur que té lloc des d’avui i fins diumenge a Madrid.
 
L’Agència Catalana de Turisme del departament d’Empresa i Coneixement hi participa amb un estand de més de 900 m2, acompanyada d’una vuitantena d’empreses i entitats. S’hi promocionarà tota la diversitat d’experiències de l’oferta turística catalana -especialment la cultural amb motiu de 2019 Any del Turisme Cultural- així com les principals novetats de les nou marques turístiques: Costa Brava, Costa Daurada, Terres de Lleida, Costa Barcelona, Paisatges Barcelona, Pirineus, Val d'Aran, Terres de l'Ebre i Barcelona.
 
El secretari ha explicat que “el nostre objectiu és incrementar la despesa turística per sobre del volum de turistes que ens visiten”. I ha recordat que recentment s’ha presentat també el Pla de màrqueting turístic de Catalunya que “ens marca els reptes dels propers quatre anys així com l’estratègia i accions per a la promoció turística de Catalunya a l’exterior. És un bon document, concretat de forma conjunta amb agents turístics, patronats de turisme i sector privat, que permetrà que l’ACT segueixi sent no només pionera sinó que també excel·leixi en la tasca diària de promoció del nostre país a nivell turístic”.

L’estratègia en màrqueting turístic de Catalunya passa, entre d’altres iniciatives, per la creació i l’impuls de nous productes contribueixin a la desconcentració, desestacionalització, diversificació i augment de la despesa; oferir més experiències fora de la temporada alta; desenvolupar una estratègia de màrqueting digital; i aprofitar al màxim l’actiu que són els Centres de Promoció Turística de Catalunya.

Primer balanç turístic de 2018
 
El secretari d’Empresa i Competitivitat ha aprofitat la seva presència a l’estand català de Fitur per fer un primer balanç del que ha estat l’any turístic 2018 a Catalunya. En aquest sentit, l’any passat Catalunya va rebre 19,1 milions de turistes estrangers, un 0,1% més que l’any 2017, que van generar una despesa superior als 20.600 milions d’euros, un 7,2% més que l’exercici anterior.
 
-> Adjuntem nota amb gràfics

El secretari ha explicat que “la despesa per persona i dia ha estat de 187€ amb un increment superior al 10%. Hem vist una certa contenció fins al darrer trimestre pel que fa a arribades però els valors de la darrera part de l’any han canviat la tendència arribant als 19.141.000 turistes amb un molt lleuger increment del 0,1%”.
 
Pel que fa a la despesa total del turisme estranger, continua creixent durant el 2018 en un 7,2% respecte l’any anterior, fins a superar els 20.600 milions d’euros. Pel que fa als mercats, destaca l’increment de la despesa dels turistes procedents d’Irlanda (220,3%), Portugal (27,8%), EUA (15,2%), i Regne Unit (14,5%).
 
-> Adjuntem nota amb gràfics
 
En el cas de les arribades dels principals mercats emissors, destaquen els augments dels turistes procedents dels Estats Units (22%), així com de Portugal (10%), d’Irlanda (8,4%) i de Rússia (6,4%).
 
-> Adjuntem nota amb gràfics
 
Altres indicadors
 
Segons les primeres dades de la Direcció General de Turisme, les pernoctacions en establiments reglats hotelers i extra hotelers de Catalunya se situarien gairebé als 82 milions, un 1,3% menys que al 2017.
 
Pernoctacions en establiments reglats hotelers i extrahotelers, per mercat d'origen
 
2018
% variació interanual
 2018-2017
Estrangers
54.091.644
-1,1%
Resta de l'Estat
9.834.844
0,4%
Catalans
18.030.548
-2,6%
TOTAL
81.957.037
-1,3%
Font: elaboració pròpia  a partir de les dades de gener-novembre de 2018 de les enquestes EOH, EOAC, EOTR, EOAP i EOAL de l'INE. Les dades del mes de desembre s'han estimat a partir del comportament d'aquest mes en el període 2014-2016.
 
Apunts sobre l’emissor de la resta d’Espanya
 
Fins el tercer trimestre de 2018, els viatgers de la resta de l’Estat han fet a Catalunya més de 4 milions de viatges, un 5,2% menys que en el mateix període de 2017. Aquest descens és un comportament que es repeteix en bona part d’altres destinacions de l’Estat. Malgrat aquesta disminució, els resultats en ingressos i despesa han millorat respecte exercicis anteriors. La despesa per persona i dia a Catalunya creix un 0,9% i la despesa per persona i viatge, un 1,5%. L’estada mitjana se situa en 5,1 nits.
 
-> Adjuntem nota amb gràfics

-----------------------------------------------------------------

Segueix-nos a les xarxes:
 
A Twitter de Turisme: https://twitter.com/turismecat
 

2  

Imatges

El secretari Joaquim Ferrer acompanyat del director general de Turisme, Octavi Bono, i del director de l'ACT, David Font.

El secretari Joaquim Ferrer acompanyat del director general de Turisme, Octavi Bono, i del director de l'ACT, David Font. 1718

El secretari d'Empresa i Competitivitat Joaquim Ferrer acompanyat del director general de Turisme, Octavi Bono, i del director de l'ACT, David Font, en l'acte inaugural.

El secretari d'Empresa i Competitivitat Joaquim Ferrer acompanyat del director general de Turisme, Octavi Bono, i del director de l'ACT, David Font, en l'acte inaugural. 2743

1  

Fitxers adjunts

Nota de premsa amb gràfics

Nota de premsa amb gràfics
PDF | 186