Ho ha destacat aquest matí el director del Servei Català de Trànsit, Juli Gendrau, en el balanç de sinistralitat viària a les comarques del Camp de Tarragona del 2019


Les víctimes mortals en el trams amb restricció per als vehicles pesants de l’N-340 s’han reduït en un 39%


El director del Servei Català de Trànsit (SCT), Juli Gendrau, acompanyat del delegat territorial del Govern a Tarragona, Òscar Peris, ha presentat aquest matí a Tarragona el balanç de sinistralitat al conjunt de la xarxa viària del Camp de Tarragona: comarques de l’Alt Camp, Baix Camp, Baix Penedès, Conca de Barberà, Priorat i Tarragonès.

Gendrau ha destacat que “al Camp de Tarragona hi ha hagut 10 víctimes mortals menys que el 2018, però tot i aquesta reducció hem de continuar treballant per assolir les zero víctimes”.  En concret, a la xarxa viària del Camp de Tarragona, durant el 2019 hi ha hagut 23 persones mortes en 23 accidents de trànsit. Respecte el 2010, any de referència per al compliment dels objectius europeus de reducció de la sinistralitat, es manté la tendència decreixent i es registra un 38% menys de víctimes mortals i un 23% menys d’accidents mortals.

El director de l’SCT també ha subratllat durant la presentació del balanç de sinistralitat que “les restriccions a la N-340 han influït en la reducció  d’un 39% de les víctimes mortals en el trams restringits per als vehicles pesants”. Gendrau també ha volgut fer palesa la preocupació per les distraccions en la conducció: “són al darrere del 30% dels accidents amb víctimes al Camp de Tarragona”.

Per la seva part, el cap de l’Àrea Regional de Trànsit dels Mossos d’Esquadra a Tarragona, l’inspector Antoni Vilafranca, ha fet remarcat que “al Camp de  Tarragona ens preocupa especialment la sinistralitat dels col·lectius vulnerables, que suposen un 40% del total de víctimes mortals”. De les 21 persones mortes el 2019, 6 van ser motoristes i 2 vianants.

 

VEURE DOSSIER ADJUNT AMB EL BALANÇ DE SINISTRALITAT COMPLET

1  

Fitxers adjunts

DOSSIER DE PREMSA EN PDF

DOSSIER DE PREMSA EN PDF
PDF | 510