Ferrocarrils

Imatge

FGC adequa el seu servei per a adaptar-se a l'evolució de l'emergència sanitària

query_builder   26 març 2020 13:14

event_note Nota de premsa

FGC adequa el seu servei per a adaptar-se a l'evolució de l'emergència sanitària

  • A partir de dissabte 28 de març es modifica el servei a la línia Llobregat-Anoia i a la línia L7 (Av. Tibidabo)
  • Els ascensors de totes les estacions s’operaran a distància de forma centralitzada per raons de seguretat sanitària i per a facilitar-ne l’ús
  • Ferrocarrils dota tots els seus missatges de servei en relació al coronavirus amb una nova imatge específica
Evolució de la demanda
Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) adopta noves mesures en la prestació del seu servei dirigides a adaptar la seva oferta de trens a les necessitats actuals de mobilitat davant l’emergència sanitària provocada pel coronavirus i les directrius de les autoritats sanitàries i de mobilitat.

La reducció de la demanda a les línies metropolitanes de Ferrocarrils se situa aquesta setmana per sobre del 92%. Per línies, la disminució a la línia Barcelona-Vallès ha estat superior al 94% i a la línia Llobregat-Anoia, d’un 89%. Aquesta reducció ha suposat que deixin de viatjar amb FGC unes 315.000 persones cada dia. En tot moment, la concentració de persones a tots els trens i totes les andanes ha estat per sota d’un terç (el 33%), garantint d’aquesta manera la distància de seguretat recomanada entre persones.

Des de l’inici de la situació d’emergència sanitària, el servei que presta FGC s’ha anat ajustant d’acord amb la demanda i seguint les indicacions rebudes per part del Govern i de l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) de Barcelona, intentant respectar sempre la relació entre els recursos destinats i assegurar el nivell d’ocupació.

D’aquesta manera, i atenent als mateixos criteris, i d’acord amb les autoritats de la mobilitat, FGC adoptarà a partir d’aquest dissabte 27 de març les següents mesures per adequar els seus serveis a l’evolució de la demanda davant l’emergència sanitària:

  • Línia Llobregat-Anoia
S’oferirà 1 tren/hora a la línia R5 (Barcelona-Manresa), 1 tren/hora a la línia R6 (Barcelona-Igualada, amb finalització i inici a La Pobla de Claramunt) i 1 tren/hora a la línia L8 (Pl. Espanya-Molí Nou Ciutat Cooperativa). La composició dels trens serà doble, circulant tot els trens amb sis cotxes, amb la qual cosa es garanteix una concentració de persones per sota del 33% tant a dintre del tren com a les andanes i es facilita mantenir la distància de seguretat recomanada entre les persones usuàries.

  • Línia L7 (Av. Tibidabo)
Es realitzaran 4 trens/hora, tot i que es donarà servei fent transbordament a l’estació de Gràcia per continuar fins a l’estació de Pl. Catalunya. D’aquesta manera, el servei a la línia es transformarà en un servei llançadora entre les estacions de Gràcia i Av. Tibidabo. Aquest canvi permet a FGC redistribuir els recursos a tota la línia Barcelona-Vallès, oferint la màxima oferta requerida amb el mínim de plantilla disponible. Aquest servei es mantindrà també a partir del proper dilluns 30 de març.


Aquesta adequació del servei és d’acord a les necessitats de mobilitat actuals i a l’evolució de la situació sanitària, tot garantint que els ciutadans que es veuen obligats a utilitzar el transport públic puguin accedir als seus llocs de treball i als serveis bàsics en cas necessari i garantint un servei de qualitat.

A totes les línies es disposarà d’un retén de maquinistes a disposició per fer front a qualsevol incidència que pogués ocasionar petites concentracions puntuals de demanda, i així poder anticipar-se amb increments d’oferta per tal de garantir la màxima ocupació del 33%.


Noves mesures per prevenir la propagació del virus

Per tal de minimitzar el risc d’infecció pel coronavirus i evitar el risc de contagi entre les persones usuàries, Ferrocarrils modifica a partir d’aquest dissabte l’operativa de funcionament de tots els ascensors de les seves estacions: s’operaran a distància de forma centralitzada i s’activaran des del Centre de Control d’FGC.

Amb aquesta mesura s’aconsegueix que les persones que necessitin fer servir els ascensors no premin els botons per sol·licitar-los. El que hauran de fer és contactar amb el Centre de Control per telèfon, trucant al telèfon gratuït 900901515 i mitjançant l’intèrfon dels Punts d’Ajuda que hi ha a les estacions.

Pet tal de garantir la distància de seguretat recomanable, també es limita a partir d’aquest dissabte l’accés als ascensors a un màxim de dues persones.

Aqueta mesura està en la línia de la resta de mesures higièniques que FGC des de l’inici de l’episodi ha anat prenent, seguint allò establert en el seu Pla de contingència per minimitzar el risc d’infecció entre els clients:
  • S’ha intensificat la neteja i la higiene diària de les instal·lacions.
  • Es desinfecten diàriament barres, agafadors, botoneres, tauletes, mampares, endolls i marcs de finestres de l’interior dels trens a totes les línies.
  • Les màquines de venda de bitllets, els punts d’informació, les botoneres dels ascensors i els passamans de totes les estacions es netegen freqüentment.
  • Els i les maquinistes obren i tanquen totes les portes dels trens automàticament perquè el passatge no hagi de tocar les botoneres de portes.
  • Les portes no automàtiques de les estacions es mantenen obertes per minimitzar la seva manipulació.
  • S’han tancat al públic els Centres d’Atenció al Client, l’Oficina de confecció de carnets de pensionista i l’atenció es fa via telefònica.
A més d’aquestes mesures, FGC també comunica als seus clients mitjançant diversos canals que cal tenir en compte altres mesures d’autoprotecció com ara rentar-se les mans sovint; evitar el contacte proper (de menys de dos metres) amb persones amb afeccions respiratòries i no compartir-hi pertinences personals; tapar-se la boca i el nas amb mocadors d’un sol ús o amb la cara interna del colze en el moment de tossir o esternudar i rentar-se les mans de seguida, entre d’altres.
Imatge
Una nova imatge identifica els missatges relacionats amb el coronavirus

Durant aquest episodi, Ferrocarrils manté informats puntualment els seus clients de totes les informacions que puguin ser d’interès en relació al coronavirus, tant pel que fa a les adequacions del servei d’FGC, com a les recomanacions d’higiene o mesures de prevenció que cal tenir en compte.

A partir d’aquest dissabte, totes aquestes informacions d’interès tindran una mateixa imatge específica que ajudarà a l’usuari a identificar aquests missatges i a saber que es tracta d’una informació important relacionada amb l’emergència sanitària.

Aquests missatges seran fàcilment identificables en tots els canals de comunicació habituals de Ferrocarrils (pàgina web, xarxes socials, app) així com també en la comunicació a trens i estacions.

A més, aquestes informacions aniran sempre acompanyades de la frase “Frena-ho. Si pots, queda’t a casa” en al·lusió a les recomanacions de que la millor manera de prevenir el contagi és quedar-se a casa, però afegint el condicional “si pots” en referència a totes aquelles persones que no tenen més remei que desplaçar-se, ja sigui per motius professionals essencials o per accedir als serveis bàsics. En aquest sentit, també s’afegeix el hashtag #ACasaSiPots per reforçar aquest missatge.

1  

Fitxers adjunts

Nota de premsa

Nota de premsa
PDF | 268

El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia