El Departament de la Vicepresidència, d’Economia i Hisenda i el Departament de Salut han llançat avui un bot a WhatsApp que ofereix informació oficial i veraç sobre el coronavirus (Covid-19).
L’objectiu del nou servei d’atenció ciutadana és facilitar que aquesta informació oficial arribi a molta més gent i es pugui compartir ràpidament. També vol ajudar a combatre la desinformació i la viralització de noticies falses en les plataformes de missatgeria instantània proporcionant informació de fonts oficials.
Aquest servei automatitzat i gratuït proporciona continguts principalment de salut i protecció civil, com ara dades d’afectats, consells, mesures per al confinament... però també altres informacions pràctiques relacionades amb l’evolució de la pandèmia.
El bot de WhatsApp s’ha desenvolupat amb la col·laboració de l’empresa Hubtype. És un projecte de la Generalitat per explorar i implantar serveis innovadors i disruptius a l’abast de tot tipus d’audiències, principalment aquelles a les quals tradicionalment no hi arriba la comunicació pública. Es complementa amb els altres canals de comunicació integral d’atenció ciutadana per aconseguir millora la comunicació i la relació.
Amb aquesta iniciativa, el Govern de Catalunya se suma a la llista d’organitzacions governamentals d’arreu del món que, en la seva lluita contra el coronavirus, també han apostat per ser presents en una de les plataformes més populars de missatgeria instantània.
Com utilitzar el servei
Per activar el bot de la Generalitat de Catalunya a WhatsApp, cal:
- Descarregar-se l’aplicació WhatsApp al telèfon o obrir la versió web en un navegador.
- Clicar a l’enllaç https://gen.cat/whatsapp o afegir el número +34681012012 als contactes, i iniciar un xat amb la paraula ‘Hola’.
- Escriure i enviar el número de la llista de temes que ens interessa llegir.
1