• El secretari d’Infraestructures i Mobilitat, Isidre Gavín, es reuneix amb el president del Consell Comarcal del Maresme, Damià del Clot, i exposa que s’analitzarà l’impacte de l’aixecament de barreres i es farà una proposta de millora i de reconfiguració de la xarxa viària

 

  • Gavín i del Clot remarquen la transcendència d’aquest estudi perquè “oficialitza” el final de la concessió de l’autopista, previst pel 31 d’agost de l’any que ve
peatge C-32 maresme

El secretari d’Infraestructures i Mobilitat, Isidre Gavín, s’ha reunit aquest matí a Mataró amb el president del Consell Comarcal del Maresme, Damià del Clot, i ha anunciat en el decurs de la trobada que el Departament de Territori i Sostenibilitat ha iniciat la licitació d’un estudi de distribució de la mobilitat a la comarca amb l’alliberament del peatge de la C-32. Aquest estudi, “fruit d’un objectiu compartit amb el territori”, ha assenyalat Gavín, “analitzarà la mobilitat que generarà la desaparició del peatge de la C-32, el 31 d’agost de l’any vinent”, atès que serà “un dels elements transformadors de la mobilitat a la comarca”. Així, Tant Gavín com del Clot han coincidit en remarcar la transcendència d’aquest estudi perquè “oficialitza l’alliberament del peatge de la C-32”. A la reunió també ha assistit el director d’Infraestructures de Mobilitat, Xavier Flores.

 

L’estudi, que es licita per un import de 250.000 euros i un termini de redacció de sis mesos, “vol analitzar la nova mobilitat post-peatge amb una visió totalment integrada”, ha remarcat Gavín. El secretari ha explicat que a partir del setembre, “començarem a recollir les diverses propostes del territori i tota la informació disponible”. En aquest sentit, ha posat de relleu que aquesta anàlisi “és una de les demandes de la darrera reunió del Comissionat de la Mobilitat del Maresme” del febrer passat.

 

Aquest estudi analitzarà l’impacte sobre la mobilitat amb l’alliberament del peatge i definirà propostes de millora de connectivitat i de reconfiguració tant d’aquesta via com del conjunt de la xarxa viària del corredor. La situació resultant del final de la concessió de la C-32 ha de permetre captar el trànsit de pas que actualment utilitza la xarxa local o vials urbans, ajudant a la pacificació de la mobilitat urbana cap a un model de mobilitat més segur i sostenible.

 

L’alliberament del peatge permet canviar la configuració viària i dotar de més accessibilitat la C-32, millorant i/o creant nous enllaços i vials d’accés o servei, així com estudiar mesures complementàries en vies paral·leles, on es preveu una disminució del trànsit com a conseqüència de l’alliberament del peatge, com l’N-II,  amb millores de la connectivitat de la xarxa local per donar servei al conjunt del corredor.

 

Com a exemple, uns primers càlculs situen entre 6.000 i 15.000 vehicles diaris la disminució del trànsit a l’N-II com a conseqüència del traspàs de vehicles cap a la C-32 un cop lliure de peatge.

1  

Imatges

Fotografia

Fotografia 46

1  

Fitxers adjunts

Nota de premsa

Nota de premsa
PDF | 205