Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya instal·larà plaques solars fotovoltaiques a les estacions de Sant Andreu de la Barca, Sant Boi, UAB i Rubí per reduir el consum energètic i evitar l’emissió de gasos contaminants. La companyia ha fet una ferma aposta per l’energia solar. Un clar exemple és que des d’aquest 2021, tota l’energia elèctrica que consumeixen els trens i la que es fa servir a les estacions de muntanya és d’origen solar.
A Sant Andreu de la Barca, Sant Boi, UAB i Rubí, actualment està en fase de licitació la instal·lació de plaques solars fotovoltaiques per a autoconsum. Se n’instal·laran un total de 386 que generaran anualment 157.780 KWh, amb un estalvi en emissions de CO2 de 38.024 kg/any. La previsió és que es puguin posar en servei l’estiu d’aquest any.
|
Plaques solars / superfície m2
|
Energia anual generada
|
Estalvi en emissions CO2
|
|
|
|
|
|
SANT ANDREU DE LA BARCA
|
126 / 244,60m2
|
58.900 KWh
|
14.195 Kg/any
|
|
|
|
|
ESTACIO DE RUBI
|
90 / 178,56m2
|
35.321 KWh
|
8.512 Kg/any
|
|
|
|
|
ESTACIÓ SANT BOI
UAB
|
85 / sp
85/ sp
|
31.780 KWh
31.780 KWh
|
7.659 Kg/any
7.659 Kg/any
|
D’altra banda, FGC també té en fase de projecte instal·lar-ne al Centre Operatiu de Martorell, actualment en obres per a ampliar-ne la capacitat de maniobra i de tallers i convertir-lo en el centre de referència dins del servei ferroviari de la línia Llobregat-Anoia. El projecte de plaques solars es començarà a executar un cop acabat el nou edifici d’accés.
Plaques fotovoltaiques a l’edifici corporatiu
L’any passat, FGC ja va instal·lat 162 plaques solars fotovoltaiques a l’edifici d’oficines corporatiu de Barcelona, que monitoritzen i redueixen el consum energètic i l’emissió de gasos amb efecte d’hivernacle. Produeixen 67.900 kWh/any, el que representa un reducció d’emissions anual de 16.364 kg de CO2. Al COR de Rubí n’hi ha 138 més, que produeixen 34.104 kWh/any, i eviten l’emissió anual de 8.219 kg de CO2.