Pel que fa a la línia Lleida-La Pobla, FGC també disposa de l’espai expositiu “El Moll de la Pobla”, on juntament amb l’Ajuntament de La Pobla de Segur s’ha recuperat i habilitat l’hangar i el moll de mercaderies i s’han restaurat i col·locat en un lloc accessible tres peces històriques que ja es trobaven a l’estació: dues grues i una aiguada (grua d’aigua).
“Totes aquestes actuacions”, destaca el president d’FGC, Ricard Font, “tenen una voluntat clara: apropar a la ciutadania el patrimoni històric d’FGC. No només cal preservar aquesta cultura ferroviària, sinó recuperar-la, compartir-la i divulgar-la”. En aquest sentit, tal com inclou l’Agenda Estratègica 10/30 de la companyia, “estem ultimant els detalls d’un nou Pla de Patrimoni d’FGC, un pla que haurà de definir les actuacions per als propers anys i les estratègies per al període 2020-2030. Des de la seva creació, FGC ha seguit una política estructurada i sostinguda en el temps de preservació del seu patrimoni industrial i cultural, i amb aquest pla volem posar-ho de relleu: hem fet un esforç molt important per a recuperar, mantenir i compartir el patrimoni ferroviari, material i immaterial, del nostre país”.
El condicionament i modernització d’espais de preservació, expositius i d’interpretació és només una de les línies de treball del pla d’FGC, que també treballa en el fet de disposar d’una unitat de tren històrica en estat de circulació a cadascuna de les seves línies i poder fer circulacions comercials amb persones usuàries.
En aquest sentit, Ferrocarrils ha completat la revisió i rehabilitació tècnica i de seguretat d’un tren preservat de la sèrie 400, construït als anys 40 als Tallers de Sarrià i popularment conegut com “Granota” pel seu característic color verd i els grans fars a la part frontal. Pel que fa a la línia Llobregat-Anoia, FGC treballa en un projecte per revisar i rehabilitar un tren format per quatre cotxes de fusta de finals del segle XIX i principis del XX.