- El Departament presenta els projectes per a construir nous vials a Reus i a Manresa
query_builder 10 novembre 2021 18:14
event_note Nota de premsa
El Departament de la Vicepresidència i Polítiques Digitals i Territori està treballant en diversos projectes arreu de Catalunya per a promoure una mobilitat descarbonitzada i afavorir la connectivitat mitjançant la construcció de vies ciclistes i per a vianants. Avui, n’ha presentat dos: un vial que connectarà la T-11 i la urbanització de Blancafort de Reus i una passarel·la sobre la C-55, que unirà el barri de Cal Gravat i el polígon de Bufalvent, a Manresa.
Noves vies ciclistes al Camp de Tarragona
El secretari de Territori i Mobilitat, Isidre Gavín, i l’alcalde de Reus, Carles Pellicer, han presentat avui el projecte per a la construcció d’una via per a ciclistes i vianants, paral·lela a la TV-3141 (carretera de la Misericòrdia) entre la T-11 i la urbanització de Blancafort. Aquesta actuació té com a objectiu principalment facilitar la mobilitat activa en condicions adequades de seguretat, tant en els desplaçaments quotidians com turístics i d’oci. L’obra tindrà un pressupost previst d’1,2 MEUR i s’executarà mitjançant un conveni de col·laboració que estableix que el Departament aportarà el 59% i l’Ajuntament, el 41%.
El vial, que tindrà 600 metres de longitud, transcorrerà al llarg del corredor de la carretera TV-3141, des de l’enllaç de la T-11 i la urbanització Blancafort. Aquesta actuació, a més, inclourà la millora del drenatge. L’Ajuntament de Reus ha redactat el projecte constructiu i el Departament la Vicepresidència i de Polítiques Digitals i Territori n’impulsarà la programació i execució. En aquest sentit, es preveu licitar les obres aquest any i executar-les l’any que ve. Un cop construït el nou vial, l’administració municipal n’assumirà la titularitat.
En aquest context, el Departament té redactat el projecte per a donar continuïtat a aquest nou vial fins a la urbanització d’Aigüesverds i en licitarà pròximament les obres, amb un pressupost d’1,9 MEUR. I, en paral·lel, ha impulsat dues actuacions per a donar continuïtat a la via ciclista des de Reus fins als municipis de Cambrils i Salou, que discorreran paral·lels a les carreteres TV-3141 i C-14, respectivament. La inversió total prevista per aquestes dues actuacions és de 5,7 MEUR, que es finançaran mitjançant fons europeus.
Passarel·la sobre la C-55
D’altra banda, a la Catalunya Central, el Departament de la Vicepresidència i de Polítiques Digitals i Territori ha impulsat la construcció d’una passera per a vianants i ciclistes sobre la C-55 per a connectar el barri de cal Gravat i el polígon de Bufalvent de Manresa. Aquesta actuació permetrà millorar la connectivitat en aquest entorn i promoure una mobilitat activa i sostenible, també en el marc de l’estratègia del Govern per afavorir l’ús de la bicicleta.
El director d’Infraestructures de Mobilitat, Xavier Flores, i el director dels Serveis Territorials de Polítiques Digitals i Territori a la Catalunya Central, Antoni Massegú, han presentat avui el projecte, juntament amb l’alcalde de Manresa, Marc Aloy. Consisteix en la construcció d’una passarel·la de prop de 50 metres de longitud i 3 d’amplada, adjacent al viaducte de la carretera BV-1225 que creua la C-55 i que compta amb unes voreres per a vianants reduïdes.
Aquesta nova passera per a vianants i ciclistes connectarà amb el camí existent que transcorre paral·lel al traçat de la BV-1225 i formarà part de la xarxa pedalable entre Manresa i el Pont de Vilomara. Es preveu licitar les obres aquest hivern, amb una inversió prevista de prop de 500.000 euros, i iniciar els treballs l'estiu vinent, amb un termini d’execució de 8 mesos.
Estratègia Catalana de la Bicicleta
Aquests projectes actuacions s’emmarquen en les polítiques del Departament per a promoure una mobilitat activa i descarbonitzada dins de l’Estratègia Catalana de la Bicicleta 2025, que proposa actuacions com garantir la ciclabilitat a totes les àrees urbanes de forma contínua i connectada; promoure una circulació de bicicletes segura, confortable i directa; interconnectar les àrees urbanes i d’activitat econòmica situades a l’entorn dels 10 quilòmetres; i impulsar la intermodalitat bicicleta-transport públic.
1