“Pensant no només en les persones que ara perdien la feina, sinó també en el nostre moment productiu i la manera de millorar la qualificació dels treballadors i treballadores”, el Govern “des del començament de la crisi s’ha preocupat, i molt, per oferir alternatives de formació”, ha dit el president, José Montilla, en un acte d’entrega de diplomes del Servei d’Ocupació de Catalunya (SOC) a futurs treballadors del nou Corte Inglés de Tarragona. Es tracta de 203 persones que s’han beneficiat del programa Forma i Contracta, que el Departament de Treball desenvolupa a través del SOC, amb l’objectiu que les empreses formin i contractin persones en situació d’atur.
A més d’aquestes 203 persones, n’hi ha 100 més que encara s’estan formant en activitats de venda, informació als clients/es; organitzador/a del punt de venda en autoserveis, ajudants/es de cuina i caixers/es, i que també seran contractades pel Corte Inglés.
En aquesta línia, ha exposat, “el Govern ha apostat per un Servei d’Ocupació de Catalunya modern i àgil” i, per això, “estem fent un esforç molt important per canviar la filosofia tradicional del servei: Amb la nova Àrea Empresa estem apropant-nos a les empreses, anant-les a buscar i adaptant-nos a les seves necessitats; estem personalitzant els serveis a les persones aturades, mitjançant la Xarxa d’Orientadors Professionals; estem traient el màxim profit a les TIC, gràcies al portal Feina Activa i les Aules de Recerca Intensiva de Feina; i estem apostant per la formación com a eina clau de competitivitat per a empreses i treballadors”.
Els diplomes lliurats avui s’inscriuen en el programa Forma i Contracta, “que fa més fortes les empreses i més competents els seus futurs treballadors”. Per una banda, argumenta el president, amb iniciatives com aquesta “les empreses seran més fortes perquè amb el suport del Govern comptaran amb una plantilla competitiva i formada d’acord amb les necessitats”. Per l’altra, “els treballadors seran més forts i competents, perquè comptaran amb nous coneixements que enriquiran el seu currículum, i que els obriran noves portes, ara i en el futur”.
“En conclusió: comptem amb serveis més a mida de les empreses, més personalitzats per als usuaris i amb la formación com a punta de llança contra l’atur”, ha declarat.
(Nota: adjuntem dossier informatiu sobre el programa Forma i Contracta vinculat al nou Corte Inglés de Tarragona, elaborat pel Departament de Treball)



