1. Aquest pla de formació integral es va iniciar l’any 2018 per contribuir a incrementar la competitivitat de les empreses i entitats turístiques catalanes
  2. En aquests cinc anys, la Generalitat ha ofert més de 200 cursos en què han participat prop de 7.400 professionals
  3. La transformació digital i la innovació juguen un paper clau en la programació de les propostes formatives


El Departament d’Empresa i Treball, per mitjà de la Direcció General de Turisme (DGT) i l'Agència Catalana de Turisme (ACT), activa els nous cursos del pla #formacióturismecat pels últims mesos de l’any 2022. Són 35 propostes que se sumen a la trentena que ja s’han dut a terme al llarg d’aquest any.

Els professionals del sector turístic català es poden inscriure a formacions, per exemple, per millorar la comunicació de la seva oferta amb cursos com “turisme cultural i esportiu: com comunicar a través d’Instagram i Tik-tok” o “com crear i comercialitzar productes turístics adaptats a les demandes i necessitats actuals”. L’oferta també contempla cursos que donen eines per detectar noves tendències dins el sector com ara el bleisure i els nòmades digitals, o per aplicar la intel·ligència emocional en una empresa turística, entre d’altres.

La directora general de Turisme, Marta Domènech, considera que “la formació continua és cabdal perquèles nostres empreses i entitats estiguin al dia de tendències i de noves oportunitats de negoci. Amb aquests cursos poden obtenir la inspiració necessària per impulsar projectes innovadors, fer treball en xarxa i retenir talent”. Domènech afegeix que “tenir empreses formades és clau i amb aquest programa volem contribuir a dotar-les d’eines que millorin la seva competitivitat en benefici del conjunt del nostre sistema turístic”.

Pla integral #formacióturismecat, en marxa des de 2018

Seguint les directrius establertes en el Pla Estratègic de Turisme de Catalunya i el Pla de Màrqueting Turístic de Catalunya, aquest pla de formació integral, iniciat l’any 2018, s’adreça a empreses i entitats del sector turístic català amb l’objectiu de contribuir a l'increment de la competitivitat de les empreses i entitats turístiques, creant un nou escenari orientat a la cooperació, la cocreació il'aplicació de les possibilitats d'innovació en tots els àmbits i processos.

En total, ja s’han impartit més de 200 cursos, que sumen més de 1.400 hores lectives, dels quals se n’han beneficiat prop de 7.400 professionals del sector turístic català. Els participants valoren aquests cursos amb una nota de 4,5 sobre 5. De les propostes més valorades en destaquen, entre d’altres, “La gamificació com a estratègia d'innovació en turisme”; “Les millors estratègies per captar, optimitzar i fidelitzar els clients”; “Comunica la sostenibilitat i autenticitat del teu establiment”; “Reputació en línia”; i “Aplicacions, xarxes socials, i influencers per dinamitzar el teu negoci”.

Com a resposta a la situació complicada que va viure el sector turístic català l’any 2020, el Pla #formacióturismecat es va reconceptualitzar i es van adaptar els cursos a un format online amb l’objectiu de reforçar els coneixements dels professionals per poder oferir el millor servei un cop superada la pandèmia. La formació aquell any va ser gratuïta i va arribar a més de 4.500 persones inscrites.

El Departament d’Empresa i Treball ha invertit més de 600.000 euros des del 2018 en aquest programa formatiupensat tant per a petites i mitjanes empreses com per als grans actors del sector turístic, on la transformació digital juga un paper clau. En aquest sentit, s’ha configurat una oferta formativa completa i homogènia al voltant de quatre vectors:

  1. Itinerari 1 – Innovació en producte i servei turístic: consisteix a capacitar les persones participants en la utilització d’eines i metodologies orientades a la generació de nous productes i serveis innovadors.
  2. Itinerari 2 – Transformació digital: té com a objectiu mostrar a les persones participants les oportunitats i potencialitats de l’aplicació de la transformació digital a les empreses turístiques.
  3. Itinerari 3 – Màrqueting digital: vol capacitar les persones participants del coneixement pràctic en l’ús de les eines i tecnologies per promocionar els seus productes i serveis a través dels diferents canals digitals (web i xarxes socials).
  4. Itinerari 4 – Sostenibilitat i accessibilitat: té l’objectiu de reorientar l’activitat turística cap un model més sostenible i responsable.

Hi ha cursos que es poden seguir via streaming, en modalitat d’autoformació o de manera presencial en diferents punts del territori.


Segueix-nos a les xarxes _________________________________________________________

  1. Twitter: @turismecat|@empresacat | @treballcat
  2. Youtube: https://www.youtube.com/turismecat






1  

Fitxers adjunts

Llistat de cursos

Llistat de cursos
PDF | 145171