- Les reserves es podran fer a partir d’aquest dimarts 2 de maig a través d’una App
- Són 19 línies que donen servei a les poblacions de la comarca
El Departament de Territori i l’operadora Cots Alsina han integrat al sistema Clic.cat les 19 línies de transport a la demanda de la comarca de la Segarra. D’aquesta manera, i a partir del dimarts 2 de maig, les reserves es podran fer a través de l’aplicació ‘Cots Alsina Clic.cat’, que està disponible per a Android i IOS. Els usuaris, però, podran continuar utilitzant el telèfon 973 532 127 i el servei de Whatsapp 677 494 905. Les reserves s’han de fer com a màxim fins a les 12 hores del migdia del dia feiner anterior al servei.
El transport a la demanda de la Segarra circula per pràcticament tots els municipis i poblacions de la comarca, a més de Solsona (Solsonès), Santa Coloma de Queralt (Conca de Barberà) i Tàrrega (Urgell) i des de la seva implementació amb les rutes actuals al 2017 ha anat creixent de forma permanent d’usuaris.
Un total de 22.996 persones van utilitzar l’any 2022 alguna de les línies del servei. És un 20,2% més que les 19.128 persones que van fer ús del servei l’any 2021, i un 21% més que les 18.991 persones de l’any 2019, abans de la pandèmia.
El Clic.cat
El Clic.cat és el servei de transport a la demanda digitalitzat, en què les persones usuàries han de descarregar-se una aplicació mòbil des d’on poden fer la reserva, veure en temps real la ubicació del vehicle, l’itinerari, el temps de recorregut o l’hora prevista d’arribada.
Amb la incorporació de la Segarra, El Departament de territori tindrà 38 línies Clic.cat en funcionament. L’objectiu és anar digitalitzant i transformant en Clic.cat tota la xarxa de transport a la demanda de la Generalitat, que està formada per 240 línies que arriben a 751 municipis.
El transport a la demanda té els recorreguts i els horaris establerts, però només es presta si hi ha reserves prèvies. D’aquesta manera, els vehicles i les rutes es poden ajustar a la demanda real, evitant recorreguts ineficients i emissions de CO2.
2