Lleida autobusos {"name":"2023/04/27/09/33/8d1978d2-d3f5-4dcd-b03a-baa486d275e1.jpg","author":"DTER","type":"0","location":"0","weight":209511}


  1. La instal·lació es construirà al costat de l’estació de ferrocarril per a potenciar la intermodalitat amb el tren i altres modes de transport


  1. Ocuparà una superfície de 12.500 m2, disposarà de 28 andanes i donarà resposta a una demanda que actualment ja se situa en els 1,4 milions de viatges anuals


  1. Arquitectònicament, l’obra permetrà recuperar i donar un ús ciutadà a l’edifici dels Docs

El Departament de Territori ha licitat les obres de la nova estació d’autobusos de Lleida per un import de prop de 44 MEUR. La nova instal·lació, que comptarà amb finançament del Fons Next Generation, s’ubicarà a l’entorn de l’antiga farinera de la Meta i els Docs, al costat de l’estació de ferrocarril de Lleida per a potenciar la intermodalitat del transport públic. Es preveu que les obres comencin la tardor vinent i que la nova estació entri en funcionament la tardor de 2025. Lleida registra anualment 1,4 milions de viatgers de més de 120 línies d’autobús, entre trajectes interurbans arreu de Catalunya, estatals i internacionals.

Aquesta estació, que ocuparà una superfície de prop de 12.500 m2, donarà resposta a la demanda de mobilitat actual i futura de la ciutat. La instal·lació substituirà l’actual estació del carrer Saracíbar, que data dels anys 70, i es construirà al costat de l’estació del tren de la ciutat. Així, la nova estació facilitarà els intercanvis amb aquest mode de transport, potenciarà la mobilitat col·lectiva i proporcionarà uns serveis més moderns i de més qualitat a les persones usuàries.

L’accés principal a la instal·lació se situarà a la plaça Berenguer IV, on es formarà un nucli d’intercanvi de diversos modes de transport: autobusos interurbans i urbans, tren d’alta velocitat i convencional, taxi, mobilitat a peu i també vehicle particular. Com a tret arquitectònic, cal remarcar que el projecte incorpora la nau dels Docs, exemple d’arquitectura industrial i bé cultural d’interès local, com a part de la nova estació d’autobusos, recuperant el seu valor, donant-li un ús ciutadà i minimitzant les intervencions a dur a terme. Així mateix, la construcció de la nova estació contribuirà a millorar urbanísticament aquest àmbit de la capital del Segrià.

El nou edifici per a l’estació d’autobusos s’implantarà a la plaça tot establint una relació amb el de la terminal de trens. Es planteja l’accés a l’estació a través d’un volum singular de vidre que s’eleva per sobre de l’alçada de la coberta dels Docs i que permeti la visió de la façana rehabilitada dels Docs també des de l’exterior. En aquest espai, s’ubicaran els mostradors d’informació i des d’aquí s’accedirà, al vestíbul de taquilles i a l’espai d’andanes També s’ha previst un espai mirador a la part superior del vestíbul de l’estació que, en un futur, es preveu destinar a usos culturals i socials.

La zona d’andanes de l’estació ocuparà una àrea de prop de 9.300 m2; una part estarà integrada per l’edifici dels Docs i la resta es completa amb una zona de nova construcció a la parcel·la sense edificar adjacent al carrer Comtes d’Urgell. En total, aquest espai disposarà de 28 andanes.

A més de l’accés principal, l’estació comptarà amb un segon accés per a vianants a l’altre extrem de l’edifici, al carrer Comtes d’Urgell, facilitarà l’accés a l’estació de la població resident als barris de Balàfia i Pardinyes. En estar a una cota elevada respecte del carrer Príncep de Viana, aquest accés comptarà amb escales fixes i un ascensor. D’altra banda, la instal·lació comptarà amb un accés, cobert, exclusiu per autobusos, al carrer Príncep de Viana.

2  

Imatges

Imatge virtual

Imatge virtual 209511

Imatge virtual

Imatge virtual 236825

1  

Fitxers adjunts

Nota de premsa

Nota de premsa
PDF | 575475