- L’actuació permet millorar la velocitat comercial de la línia i possibilita un augment futur de l’oferta, alhora que la fa més fiable i flexible en cas d’incidència
- Els treballs tenen un termini total d’execució de cinc anys
El Departament de Territori ha licitat les obres de renovació del sistema de senyalització de l’L4 de metro, a Barcelona, per un import de més de 66 MEUR. Aquesta actuació permetrà modernitzar tecnològicament l’actual sistema, incrementar la velocitat comercial i possibilitar un augment de l’oferta, així com afavorir la fiabilitat del sistema i millorar el servei a les persones usuàries. L’obra tindrà una durada de cinc anys i s’anirà posant en servei progressivament.
La línia 4, que discorre entre les estacions de la Pau i Trinitat Nova, té aproximadament 16,5 quilòmetres de longitud i 22 estacions i compta actualment amb una flota d’una vintena de trens en hora punta. Aquesta línia registra cada any 56,4 milions de viatgers.
Les obres que ara es liciten tenen com a objectiu dotar l’L4 d’un sistema de senyalització i control dels trens amb unes funcionalitats que permeten incorporar la conducció automàtica, i preparar l’equipament de la línia per a una possible futura operativa sense conductor. D’aquesta manera, s’aconsegueix equiparar l’L4 a la resta de línies convencionals de metro.
L’actuació inclourà les tasques necessàries a les instal·lacions de l’interior dels túnels, les sales tècniques destinades als equips de senyalització, al centre de control i al material a bord del tren. Així mateix, a més de la renovació del sistema de senyalització, es preveu la instal·lació de quatre nous aparells de via a l’entorn de les estacions de Maragall, Urquinaona, Selva de Mar i La Pau, per a millorar l’operativitat de la línia.
El nou sistema de senyalització permet incrementar la velocitat comercial de la línia i possibilita la introducció de millores en l’oferta de l’L4. A més, conjuntament amb els nous aparells de via, augmenta la flexibilitat operativa de la línia i facilita habilitar serveis parcials en cas d’incidència. Finalment, l’actuació proporciona eines més eficients per al manteniment de la línia, la diagnosi d’avaries i la resolució d’incidències, el que permet millorar el servei a les persones usuàries.
1