C-55{"name":"2023/07/24/09/09/08d74eb6-a619-46cd-9e77-3c8bea7c0791.jpg","author":"DTER","type":"0","location":"0","weight":573720}


  1. Amb un import de licitació de 2,2 MEUR, l’obra consisteix en el perllongament de la incorporació de Sant Vicenç de Castellet fins al revolt de Castellgalí per a crear un segon carril en sentit Manresa


  1. El Govern està desplegant un pla d’actuacions per a millorar la fluïdesa i la capacitat de la C-55 entre Castellbell i el Vilar i Manresa, que inclou un segon carril continu en sentit nord i una variant a Castellgalí

El Departament de Territori ha licitat, per un import de 2,2 MEUR, les obres per a construir un tercer carril a la C-55 entre Sant Vicenç de Castellet i Castellgalí per a millorar la fluïdesa del trànsit en aquest àmbit. Aquesta obra s’emmarca en el pla d’actuacions del Govern per a reduir les congestions que es produeixen en aquest eix viari, especialment en hora punta, entre Castellbell i el Vilar i Manresa.


Aquest pla pretén millorar la funcionalitat de la C-55 en aquest entorn, on la carretera té un carril per sentit, amb la construcció d’un segon carril en sentit nord entre Sant Vicenç de Castellet i la ronda de Manresa i d’una variant de caràcter urbà per a reduir el trànsit de pas per l’actual travessera de Castellgalí.


La primera peça d’aquesta intervenció que es licita és la construcció d’aquest segon carril en sentit nord mitjançant elperllongament de la incorporació de Sant Vicenç de Castellet, amb l’objectiu d’afavorir la funcionalitat i la fluïdesa del trànsit. Les obres abasten una longitud d’1,2 quilòmetres, des de l’enllaç de Sant Vicenç de Castellet i l’entrada de la travessera de Castellgalí. Es preveu que els treballs comencin el primer trimestre de l’any vinent i tinguin una durada de cinc mesos.


Per implantar el nou carril, s’ampliarà la plataforma de la carretera en sentit Manresa. Aquesta actuació comportarà la construcció d’una escullera per a protegir el terraplè de la carretera de possibles erosions i l’adequació de diversos elements de drenatge. A més, es complementarà amb la instal·lació de barreres de seguretat, senyalització i abalisament. Així mateix, inclourà la millora del ferm a Castellgalí, en el tram entre la rotonda que dona servei al polígon industrial Pla del Riu I i la rotonda d’encreuament de la C-55 i la BV-1229.


Pla d’actuacions valorades en 50 MEUR


En l’àmbit entre Castellbell i el Vilar i Manresa de la C-55, es produeixen episodis de congestió que es concentren principalment en el sentit nord de la carretera, entre la incorporació de la C-16 i l’inici de la travessera de Castellgalí, incloent l’accés des de Sant Vicenç de Castellet. L’hora punta correspon als matins laborables a partir de les 7:45h i es pot allargar fins a les 9h. Els divendres a la tarda també s’observen retencions entre les 17 i les 19h.En sentit sud, les retencions són ocasionals i es produeixen a l’entrada de la travessera de Castellgalí.

C-55 actuacions{"name":"2023/07/24/09/17/7a1f6d2f-8d18-417e-a85d-463ba3d34b04.jpg","author":"DTER","type":"0","location":"0","weight":"36653"}

Tenint en compte aquests factors, l’opció tècnica considerada més adient és la configuració a la C-55 d’un segon carril en sentit nord, continu, des de Sant Vicenç de Castellet fins a Manresa i d’una variant a Castellgalí. Tota aquesta actuació comporta una inversió de prop de 50 MEUR i la millora de la fluïdesa en el trànsit que suposa un estalvi en emissions de 277 tones de CO2 anuals. En paral·lel a les obres ara impulsades, el Departament de Territori treballa en els estudis de la variant de Castellgalí i del tercer carril fins a la ronda de Manresa.

1  

Fitxers adjunts

Nota de premsa

Nota de premsa
PDF | 443015