- El Departament vol que el nou text neixi “del consens amb el sector” i promou sessions de treball per a la seva redacció
- La nova regulació vetllarà per la sostenibilitat i la qualitat del servei
- El Consell de taxi s’ha reunit aquest dimarts a la tarda a la seu de la conselleria
La Llei del transport públic en vehicles de fins a 9 places tindrà com eixos principals la sostenibilitat, la qualitat dels vehicles que presten el servei o l’atenció a les persones usuàries. El Departament de Territori ha explicat davant els membres del Consell del taxi els principis rectors que haurà de tenir la nova legislació, així com la voluntat d’iniciar un treball conjunt amb el sector per a la seva redacció. Es preveu disposar de la primera proposta de redactat a finals d’any.
El Consell del taxi s’ha celebrat aquesta tarda a la sala d’actes de la conselleria. És l’òrgan de consulta i participació amb el sector i està integrat per les entitats que representen els taxistes, els sindicats, les organitzacions de consumidors i la pròpia Generalitat. La trobada ha estat presidida pel secretari de Mobilitat i Logística, Marc Sanglas i Alcantarilla.
Els criteris que la nova regulació haurà de tenir present són:
- L’ús de vehicles sostenibles, com ara híbrids o elèctrics.
- L’ús de la tecnologia per augmentar l’eficiència i millorar l’atenció dels usuaris, com ara aplicacions mòbils per fer la reserva i el pagament
- Controls de qualitat per assegurar que els vehicles estiguin en bones condicions i siguin segurs
- La formació dels conductors en seguretat viària, educació ambiental i atenció al client i gènere
- La transparència i la informació clara de tarifes abans d’iniciar el viatge
- L’anàlisi de la situació actual de l’oferta de llicències i mecanismes d’optimització i transmissió.
- Promoure la prestació de serveis de taxi per a aquelles persones que podrien tenir dificultats d'accés al transport públic.
A la sortida del Consell del taxi, el director general de Transports i Mobilitat, Oriol Martori, ha deixat clar que “la nova llei ha de néixer del consens amb el sector” i ha recordat “que l’actual llei és del 2003 i per tant hem de ser capaços de posar-nos al dia”. En aquest sentit, ha destacat que el nou text haurà de “centrar-se en la mobilitat sostenible”, així com en “la qualitat i l’equitat del servei”.
El director general ha especificat que el text també regularà “les VTC” per “diferenciar-les i regular-les clarament”. “No volem excloure ningú, sinó incloure tothom”, ha sentenciat. Martori ha afegit que la llei també preveurà “la regulació de les plataformes d’intermediació”.
Ha posat en relleu que la nova llei “vol posar l’accent en els usuaris” i en la millora d'un “servei que ha de donar cobertura no només a l’àmbit metropolità sinó a la realitat diversa del país, a més d’oferir respostes als pics turístics i a les celebracions de grans esdeveniments”.
El Departament preveu un full de ruta que inclou sessions de treball i debats amb el sector, recollida de dades i informació, negociació dels conflictes que puguin aparèixer i la implementació i el seguiment de la Llei.