Territori

Sagàs

Comencen les obres de la variant de Sagàs, que culminarà l'Eix del Lluçanès

query_builder   30 gener 2024 10:55

event_note Nota de premsa

Comencen les obres de la variant de Sagàs, que culminarà l'Eix del Lluçanès

Sagàs
{"name":"2024/01/30/10/04/3d7b158f-7c9d-4b51-beb3-470b673e638c.jpeg","author":"DTER","type":"0","location":"0","weight":261958}


  1. El secretari de Mobilitat i Infraestructures, Marc Sanglas i Alcantarilla visita l’inici dels treballs, que tenen un pressupost de 7,2 MEUR
  2. L’obra de la nova variant, de 2,8 quilòmetres de longitud, tindrà un termini de 15 mesos

El Departament de Territori ha iniciat les obres de la variant de Sagàs, que culmina l’Eix del Lluçanès, la carretera C-62, que connecta les comarques d’Osona i el Berguedà i, per tant, l’Eix del Llobregat amb l’Eix Transversal. El secretari de Mobilitat i Infraestructures, Marc Sanglas i Alcantarilla ha visitat els primers treballs d’aquesta actuació, juntament amb la delegada del Govern a la Catalunya Central, Montserrat Barniol Carcasona, i alcaldes i alcaldesses d’aquest àmbit. L’obra compta amb un pressupost de 7,2 MEUR.


Aquesta actuació, que dona resposta a una demanda dels municipis de la zona, amb els quals s’ha coordinat el projecte, permetrà afavorir la seguretat i la comoditat en la conducció. L’obra, que té un termini d’execució de 15 mesos, millorarà els desplaçaments de les persones residents del Lluçanès a les comarques del Berguedà i Osona, de manera que facilita les comunicacions en aquest entorn.


El projecte consisteix en la construcció d’una variant, de 2,8 quilòmetres de longitud, que discorrerà pel nord de la carretera actual. La nova via tindrà una amplada de 10 metres –amb un millor traçat i més ampla que l’actual, que en té sis i no disposa de vorals– estarà formada per dos carrils de circulació de 3,5 metres, vorals exteriors d’1 metre i un separador de fluxos central d’1 metre.


La variant comptarà amb tres interseccions per a connectar amb la vialitat de l’entorn: una amb la carretera BV-4346, i dues amb la C-62 actual. Corresponen a encreuaments a nivell que disposaran de carril central per a facilitar els girs a l’esquerra. Així mateix, per a facilitar la permeabilitat a banda i banda de la nova carretera, es preveu la construcció d’un pas superior i de dos passos inferiors –que també serviran com a passos de fauna.

3  

Imatges

Fotografia

Fotografia 261958

Fotografia

Fotografia 296575

Fotografia

Fotografia 667160

1  

Fitxers adjunts

Nota de premsa

Nota de premsa
PDF | 704309

Mobilitat
Seguretat
Infraestructures
Xarxes socials de Govern
undefined
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia