Territori

La consellera Capella durant la presentació del nou autobús elèctric que connectarà l¿estació de Ferrocarrils de Sant Vicenç dels Horts amb Torrelles de Llobregat

Un nou autobús elèctric connectarà l'estació de Ferrocarrils de Sant Vicenç dels Horts amb Torrelles de Llobregat

query_builder   6 febrer 2024 18:02

event_note Nota de premsa

Un nou autobús elèctric connectarà l'estació de Ferrocarrils de Sant Vicenç dels Horts amb Torrelles de Llobregat

  1. La renovació d’aquesta línia amb un bus elèctric forma part de la iniciativa del Govern de descarbonització de la mobilitat
La consellera Capella durant la presentació del nou autobús elèctric que connectarà l’estació de Ferrocarrils de Sant Vicenç dels Horts amb Torrelles de Llobregat{"name":"2024/02/06/17/51/f892d955-547b-45c1-9361-29b81fdea806.jpg","author":"Territori","type":"0","location":"0","weight":200744}


La consellera de Territori, Ester Capella i Farré, acompanyada dels alcaldes de Sant Vicenç dels Horts, Miguel Comino Haro, i Torrelles de Llobregat, Joan Juncà Mèlich, ha visitat aquesta tarda l’estació de Sant Vicenç dels Horts d’FGC coincidint amb la posada en servei del nou autobús elèctric que connectarà, a partir de demà, dia 7 de febrer, l’estació de Ferrocarrils amb Torrelles de Llobregat.

La línia de Sant Vicenç dels Horts-Torrelles de Llobregat és una de les set línies interurbanes que connecten estacions d’FGC amb nuclis urbans i industrials i que el Departament de Territori, a través de Ferrocarrils de la Generalitat, està renovant amb autobusos elèctrics. Aquesta actuació permet fer un pas més en la lluita contra el canvi climàtic descarbonitzant la mobilitat quotidiana i afavorint el desplaçament sostenible gràcies a la intermodalitat entre bus i tren. La demanda d’aquesta línia d’autobús és de 26.700 viatges anuals, dels quals enllacen amb Ferrocarrils 16.200 viatges anuals.

El nou autobús, operat per Soler i Sauret, té una llargada de 10,7 metres, capacitat per a 70 persones usuàries, és accessible a persones amb mobilitat reduïda i el seu consum és de 113 kWh per cada 100 km. La càrrega nocturna de les bateries es realitzarà a les cotxeres de l’empresa operadora.

A la presentació, la consellera Capella ha destacat que el nou bus elèctric presentat és “un pas més de la voluntat del Govern per avançar en l’electrificació de la xarxa de transport interurbà”. “Apostem per seguir reduint l’emissió de gasos amb efecte hivernacle i de partícules contaminants amb un transport col·lectiu sostenible que alhora sigui segur i eficient”, ha subratllat la titular de Territori. Capella ha agraït la contribució i col·laboració de Ferrocarrils en la connexió de municipis i ha afirmat que “ofereix un servei de primer nivell, exemple d’excel·lència i del que ens agradaria que fos Rodalies”, ha reblat.

També han assistit a la presentació el secretari de Mobilitat i Infraestructures, Marc Sanglas i Acantarilla, el director general de Transports i Mobilitat, Oriol Martori Gallissà, el director d’FGC Operadora, Oriol Juncadella i Fortuny i el conseller delegat de Soler i Sauret, Joan Soler Moll.


Descarbonització de la mobilitat

Les set línies interurbanes que el Departament de Territori, a través de la Direcció General de Transports i Mobilitat i Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), està renovant amb autobusos elèctrics són les primeres línies interurbanes 100% elèctriques de la Generalitat. En total, suposen una demanda anual de 650.750 viatges.

Ferrocarrils ha realitzat els estudis tècnics-econòmics per a fer possible aquesta electrificació a les línies d’aportació a la seva xarxa, facilitant d’aquesta manera la realització de l’electrificació als operadors implicats en aquests serveis. A més, FGC contribueix econòmicament al cost diferencial que facilita el canvi, mitjançant els convenis de cofinançament a mida de cada línia.

La primera línia d’autobús a electrificar-se va ser, el desembre del 2022, la que enllaça l’estació d’Olesa de Montserrat d’FGC amb Esparreguera. L’any passat es van renovar les línies que connecten l’estació de Bellaterra de Ferrocarrils amb el Parc de l’Alba a Cerdanyola i l’estació de Sant Joan d’FGC amb el Polígon Can Sant Joan. Les altres línies previstes d’electrificar són Capellades-estació, Piera-urbanitzacions i Piera-Hostalets de Pierola.

En total, s’acabaran substituint 12 autobusos dièsel per autobusos elèctrics. La utilització dels vehicles elèctrics és ja habitual en les xarxes de transport urbà però no així en les xarxes de transport interurbà on la necessitat d’autonomia dels vehicles per a la prestació dels serveis fa que no hi hagi encara una indústria de vehicles elèctrics de transport públic totalment desenvolupada i cal ajustar cada actuació a les característiques i necessitats de cada servei.

Aquesta és una iniciativa que respon a la política de descarbonització de la mobilitat que impulsa el Govern i que suposarà la reducció de l’emissió de 800 tones anuals de gasos amb efecte hivernacle a l’atmosfera. És una acció que contribueix a la millora de la qualitat de l’aire i també a la reducció de la contaminació acústica. Es tracta, de fet, d’una iniciativa inclosa en el Compromís d’Acció Climàtica del Govern i en l’Estratègia 10/30 d’FGC, d’acord amb l’Agenda 2030 de les Nacions Unides.


Foment de la intermodalitat bus-tren

Ferrocarrils col·labora, des de l’any 2000, amb diferents operadors en el finançament de línies d’autobús interurbanes, competència de la Generalitat de Catalunya (a través de la Direcció General de Transports i Mobilitat), en tant que són en part o en la seva totalitat línies de bus que aporten viatgers a Ferrocarrils i assumint el supòsit que si no existís la línia de bus la persona que avui fa l’enllaç no utilitzaria el servei ferroviari.

D’aquesta manera, es fomenta la intermodalitat bus-tren, coordinant horaris, establint uns enllaços de qualitat i promovent a la vegada l’ús del transport públic.

2  

Imatges

Foto de grup de la presentació del nou autobús elèctric que connectarà l'estació de Ferrocarrils de Sant Vicenç dels Horts amb Torrelles de Llobregat

Foto de grup de la presentació del nou autobús elèctric que connectarà l'estació de Ferrocarrils de Sant Vicenç dels Horts amb Torrelles de Llobregat 223590

La consellera Capella durant la durant la presentació del nou autobús elèctric

La consellera Capella durant la durant la presentació del nou autobús elèctric 200744

1  

Fitxers adjunts

Presentació del nou autobús elèctric que connectarà l'estació de Ferrocarrils de Sant Vicenç dels Horts amb Torrelles de Llobregat

Presentació del nou autobús elèctric que connectarà l'estació de Ferrocarrils de Sant Vicenç dels Horts amb Torrelles de Llobregat
PDF | 237687

Mobilitat
Xarxes socials de Govern
undefined
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia