Territori

L8 FGC perllongament

Territori inicia la campanya d'auscultació i inspeccions prèvies en habitatges per al control i la seguretat de les obres del perllongament de l'L8

query_builder   7 març 2024 10:15

event_note Nota de premsa

Territori inicia la campanya d'auscultació i inspeccions prèvies en habitatges per al control i la seguretat de les obres del perllongament de l'L8

  1. Comencen aquest març un miler d’inspeccions tècniques a l’entorn de les futures estacions d’Hospital Clínic i de Francesc Macià i de la sortida d’emergència de Consell de Cent
  2. En els pròxims mesos, s’efectuaran prop de 13.000 inspeccions i s’instal·laran equips d’auscultació en els edificis, les infraestructures i en el terreny


L8 FGC perllongament {"name":"2024/03/07/10/03/6f5932bc-0ef3-4180-bcf7-2560a8c8128a.jpg","author":"DTER","type":"0","location":"0","weight":926987}

El Departament de Territori inicia aquest mes de març la campanya d’auscultació i inspeccions d’edificis com a mesures de prevenció, vigilància i control de les obres prèvies a l’inici dels treballs de construcció de les estacions i l’excavació del túnel del perllongament de l’L8. Ara comencen 1.066 inspeccions en habitatges, locals comercials i aparcaments a l’entorn de les futures estacions de Francesc Macià i d’Hospital Clínic i de la sortida d’emergència prevista a Comte Urgell amb Consell de Cent. En total, entre aquest any i el vinent, es preveuen unes 13.000 inspeccions en habitatges, locals i garatges al voltant del traçat per a la connexió de les línies Vallès i Llobregat-Anoia d’FGC.

Inspeccions tècniques d’edificis i pla d’auscultació

En el marc de les obres de perllongament de l’L8 des de Plaça Espanya fins a Gràcia, es duran a terme les inspeccions tècniques d’edificis prèvies i la implementació del Pla d’auscultació al voltant del túnel i de les estacions, així com de les sortides d’emergència previstes. L’objectiu d’aquestes inspeccions és documentar l’estat de conservació de les edificacions i d’altres infraestructures existents abans de l’inici dels treballs per a garantir als seus propietaris un document fidel del seu estat i poder verificar-lo durant les obres o un cop finalitzades, en cas que sigui necessari.

En el cas dels edificis, s’avaluen tant els elements comuns com façanes i escales, com l’interior de cadascun dels habitatges. També s’inspeccionen locals comercials i aparcaments. D’altra banda, es du a terme la instal·lació d’equips d’auscultació i control en els mateixos edificis i en el terreny, per controlar l’evolució dels treballs del túnel.

Programació de les obres

El Departament de Territori té en marxa les obres per a la connexió de les línies Llobregat - Anoia i del Vallès de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), a Barcelona, que inclou la construcció d’un túnel de quatre quilòmetres. L’obra comporta el perllongament de la línia actual, que finalitza a l’estació de Plaça Espanya, fins a l’estació de Gràcia, amb una inversió global de més de 400 milions d'euros.

En el seu recorregut, el nou tram ferroviari comptarà amb tres estacions de nova construcció: Hospital Clínic, Francesc Macià i Gràcia. Addicionalment, es remodelaran les estacions de Plaça Espanya (actualment, línia Llobregat – Anoia) i l’actual de Gràcia de la línia d’FGC del Vallès.

Els treballs de l’obra civil, que van començar el gener passat, comporten ocupacions en superfície que es van implantant de manera progressiva. En els pròxims dies, es preveuen algunes afectacions addicionals, que consistiran en:

  1. Hospital Clínic: En l’àmbit de la futura estació d’Hospital Clínic, s’amplia la zona que cal ocupar per executar els treballs de desviament de serveis. Així, a partir del 9 de març es reduiran a 2 els carrils de circulació al carrer Comte d’Urgell, entre els carrers de Rosselló i de Còrsega. El carrer Rosselló, en el seu tram entre Comte de Borrell i Urgell, quedarà amb un carril de circulació.
  2. Francesc Macià: Durant el període de Setmana Santa, es tancarà al trànsit el carrer Comte d’Urgell, en el tram entre els carrers de Buenos Aires i la plaça Francesc Macià, i només es mantindrà habilitat un carril de circulació per accedir a l’aparcament al costat de la plaça Maria Luz Morales. Els vehicles es desviaran pel lateral mar de l’avinguda Diagonal, els carrers de Villarroel, Londres, l’avinguda de Sarrià i els carrers de Comte Borrell i Buenos Aires. Les línies d’autobús que tenen parada en aquest àmbit modificaran el seu trajecte.

Més cobertura i connectivitat ferroviària

La connexió de les línies del Vallès i Llobregat-Anoia d’FGC millorarà el servei ferroviari, estalviant temps de recorregut a les persones usuàries que actualment han de fer transbordament, i obrirà noves possibilitats en la intermodalitat del sistema, ja que les noves estacions facilitaran l’intercanvi amb l’L5, el tramvia i altres línies d’FGC. Així mateix, millorarà i ampliarà la cobertura en transport públic en una zona densament poblada de Barcelona que, a més, compta amb diversos equipaments de rellevància (com l’Hospital Clínic o l’Escola Industrial). Es preveu que beneficiarà 19,5 milions de persones usuàries l’any.

1  

Fitxers adjunts

Nota de premsa

Nota de premsa
PDF | 856986

Mobilitat
Infraestructures
Transport públic
El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia