- Estarà operativa el 2 d’abril i disposarà de 7 expedicions per sentit
- Es tracta d’una petició dels municipis d’Esparreguera i Abrera
- El director general de Transports i Mobilitat signarà aquest mateix dimarts la resolució d’autorització del nou servei
- La línia M1 que uneix Olesa i Terrassa augmentarà el nombre d’expedicions i també passarà a circular per la B-40
El Departament de Territori posarà en funcionament el pròxim dimarts 2 d’abril la nova línia d’autobús M9, que connectarà Esparreguera, Abrera i Terrassa pel tram de la B-40 que es va inaugurar aquest febrer per unir el Vallès Occidental i el Baix Llobregat.
És un nou servei que funcionarà de dilluns a divendres feiners, excepte el mes d’agost, i que disposarà de 7 expedicions per sentit. Les sortides des d’Esparreguera seran a les 7:00 h, 8:00 h, 9:00 h, 12:00 h, 14:30 h, 17:30 h i 19:30 h. Les sortides des de Terrassa seran a les 7:30 h , 8:30 h, 11:30 h, 14:00 h, 17:00 h, 19:00 h i 21:00 h.
El recorregut en sentit Terrassa començarà a la parada de les Tres Caravel·les, a Esparreguera, i seguirà per l’eix principal del municipi fins a incorporar-se a l’A-2 per anar a Abrera. La línia, després, s’incorporarà a la B-40 per finalitzar el servei a l’estació d’autobusos de Terrassa. El recorregut en sentit contrari serà el mateix però a la inversa.
El Departament, d’aquesta manera, dona resposta a les peticions dels ajuntaments d’Esparreguera i Abrera per millorar la connexió amb Terrassa i el campus de la UPC.
El director general de Transports i Mobilitat, Oriol Martori i Gallissà, signarà aquest mateix dimarts, coincidint amb la data de la posada en marxa del servei, la resolució d’autorització de la nova línia d’autobús.
Canvi de recorregut a la M1
La línia M1, que uneix Olesa de Montserrat, Viladecavalls, Terrassa i la UAB durant els dies lectius, també circularà per la B-40 a partir del 2 d’abril, guanyant velocitat, seguretat i confort. El servei s’ha efectuat fins ara per la carretera B-120.
Amb el nou recorregut, hi haurà 3 expedicions per sentit que no entraran a Viladecavalls, sinó que funcionaran com a servei exprés entre Olesa, Terrassa i la UAB, que és l’eix que concentra la major part de la demanda de la línia. Per la resta d’expedicions, la connexió amb Viladecavalls es farà a través d’un ramal. La connexió entre Viladecavalls i la UAB no queda desatesa sinó que es garanteix a través del transbordament amb l’actual línia M6 Viladecavalls – Terrassa.
La M1, d’altra banda, passarà a disposar de fins a 15 expedicions per sentit. Són 6 noves expedicions en sentit Terassa/UAB i 5 noves expedicions en sentit Olesa. El servei es perllonga i les últimes sortides des d’Olesa i Terrassa passaran a ser, respectivament, a les 21:30 h i a les 22 h, i no a les 20 h i a les 21:30 h com passa actualment. El bus incorpora també dues noves arribades al campus de la UAB a les 10:30 h i a les 17:10 h.
2