Territori

Maragall metro L4 L5

Finalitzen les obres de millora de l'accessibilitat de l'intercanviador de Maragall (L4 i L5)

query_builder   8 maig 2024 10:01

event_note Nota de premsa

Finalitzen les obres de millora de l'accessibilitat de l'intercanviador de Maragall (L4 i L5)


Maragall metro L4 L5{"name":"2024/05/08/09/52/6032dfaa-b661-421a-877c-72bc4e9097d1.jpg","author":"DTER","type":"0","location":"0","weight":3783816}


  1. El Departament de Territori completa l’adaptació a persones amb mobilitat reduïda de l’intercanviador amb el final dels treballs a l’estació de l’L5 i al passadís de connexió
  2. L’obra ha comptat amb un pressupost de 14,4 MEUR


El Departament de Territori ha finalitzat l’adaptació a persones amb mobilitat reduïda de l’intercanviador de metro de Maragall (L4 i L5), a Barcelona, un cop ha completat els treballs a l’estació de l’L5 i al passadís de connexió. Aquesta actuació, amb un pressupost de 14,4 MEUR, compta amb finançament FEDER. En el marc d’aquesta obra, Territori ja va adaptar l’estació de l’L4.


L’intercanviador de Maragall està format per l’estació de l’L4, sota la ronda del Guinardó, l’estació de l’L5, sota el passeig Maragall i un passadís de connexió entre ambdues estacions sota aquest passeig. És un important nus de la xarxa de transport públic, amb més de 33.000 viatges cada dia.


Les obres que ara han finalitzat han permès adaptar el vestíbul del carrer Ramon Albó de l’L5 i han inclòs la instal·lació a l’estació de l’L5 d’un ascensor de carrer i la reconfiguració de l’espai interior per a situar-hi un ascensor que connecta amb el nivell d’andana. D’altra banda, al passadís de correspondència entre l’L4 i l’L5, s’han format rampes per eliminar les escales que hi havia i s’han instal·lat dos ascensors per a connectar els diversos nivells amb les andanes de l’L4. Així mateix, l’obra ha comportat el recrescut de les andanes de l’L5.


Les obres d’adaptació de l’intercanviador de Maragall es van iniciar el 2020. L’estació de l’L4 va quedar adaptada el 2022; es va substituir el vestíbul que hi havia, de dimensions molt reduïdes, per un de més ampli, amb dos accessos al carrer, un a cada costat de la ronda del Guinardó. Així mateix, es va instal·lar un ascensor per a connectar el carrer i el vestíbul i dos per accedir a les andanes. D’altra banda, es van recréixer les andanes per a facilitar l’accés i sortida als combois.


Actualment, estan adaptades 154 de les 163 estacions en servei a la xarxa de metro de l’àrea de Barcelona, una xifra que suposa un 94,4% del total.

1  

Fitxers adjunts

Nota de premsa

Nota de premsa
PDF | 1930929

Mobilitat
Infraestructures
Transport públic
El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia