- Des de finals de febrer, s’ha revisat i posat a punt la roda de tall de la màquina per encarar el tram de túnel fins a l’estació de Mandri, on arribarà aquest estiu
- Els treballs continuen a les estacions de Mandri i de Sarrià
El Departament de Territori ha reprès l’excavació del túnel del tram central de l’9/L10 un cop finalitzades les tasques de manteniment que ha dut a terme en les últimes setmanes. En concret, s’ha revisat i posat a punt la roda de tall de la màquina per encarar el tram que restava fins a l’estació de Mandri, on arribarà aquest estiu. En paral·lel, han continuat i estan avançant els treballs a les estacions de Mandri i de Sarrià i d’instal·lació de la llosa intermèdia al túnel.
A finals de febrer, el desgast detectat a la roda de tall de la tuneladora va requerir-ne una aturada tècnica temporal per dur a terme les tasques de manteniment de la roda i posar-la a punt per fer front al tram de gairebé 500 metres que restava fins a l’estació de Mandri. Un cop arribi a aquest punt, la màquina es revisarà novament i es planificaran les tasques necessàries per excavar fins a l’estació de Lesseps el tram d’1,6 quilòmetres que restarà del túnel.
Pel que fa a les estacions en execució, a Mandri s’està treballant en el futur vestíbul i la sortida d’emergència –el pou, de 75 metres de profunditat, ja està excavat— i en les tasques prèvies a l’arribada de la tuneladora i a Sarrià, s’ha excavat prop del 70% del pou. En paral·lel, estan en marxa els treballs per a la col·locació de la llosa intermèdia del túnel, la que separarà un sentit de l’altre en la circulació dels trens.
Aquests treballs s’emmarquen en les obres per a la finalització del tram central de l’L9/L10, que permetrà connectar els extrems que actualment estan en servei. Hi ha en funcionament 38 quilòmetres: 27km corresponen a les línies L9 i L10 Sud i 11 km a l’L9 i L10 Nord, amb una demanda total de 23 milions de passatgers anuals.
1