1. Bancamobil.gencat.catPresentats els vehicles amb els quals les entitats financeres prestaran aquest servei d’inclusió financera arreu del país.
  2. La Generalitat, a través de Caixa Enginyers i CaixaBank, l’iniciarà als municipis gironins al setembre i a la resta del territori s’anirà desplegant esglaonadament fins al desembre.
  3. Amb aquesta iniciativa, que s’adreça a 503 municipis, el Govern garanteix que tota la població de Catalunya tindrà accés als serveis financers abans d’acabar l’any.
  4. El Departament d’Economia i Hisenda activa la web bancamobil.gencat.cat on es podrà consultar la freqüència de pas dels vehicles per cada municipi, els horaris i altres característiques del servei.

El nou servei de Banca Mòbil de Catalunya, que ha impulsat la Generalitat i que duran a terme Caixa Enginyers i CaixaBank, començarà a funcionar el mes de setembre. Aquest servei permetrà a tota la població de Catalunya tenir accés a caixers automàtics i a qualsevol de les altres prestacions que poden obtenir en una oficina bancària.

La consellera d’Economia i Hisenda, Natàlia Mas Guix; el director general de Caixa Enginyers, Joan Cavallé; i la directora d’Institucions de CaixaBank a la Direcció Territorial de Barcelona, Patricia Trillo
La consellera d’Economia i Hisenda, Natàlia Mas Guix; el director general de Caixa Enginyers, Joan Cavallé; i la directora d’Institucions de CaixaBank a la Direcció Territorial de Barcelona, Patricia Trillo
{"name":"2024/07/18/12/15/9b36db7c-6132-4292-b760-092bf393bb9a.jpg","author":"Departament d'Economia i Hisenda","type":"0","location":"0","weight":560741}

El calendari d’entrada en funcionament s’ha donat a conèixer durant la presentació dels vehicles que s’utilitzaran per arribar als 503 municipis als quals s’ha ofert el servei, que equivalen a més de la meitat dels que hi ha a Catalunya.

El servei s’estrenarà a les comarques gironines i es desplegarà esglaonadament per tot el país fins al desembre. D’aquesta manera, el Govern garanteix que l’accés als serveis financers arribarà al 100% de la població de Catalunya abans d’acabar l’any.

L’acte de presentació dels vehicles, que ha tingut lloc al davant del Districte Administratiu de la Generalitat, ha comptat amb la participació de la consellera d’Economia i Hisenda, Natàlia Mas Guix; el director general de Caixa Enginyers, Joan Cavallé; i la directora d’Institucions de CaixaBank a la Direcció Territorial de Barcelona, Patricia Trillo.

La consellera Mas Guix durant la roda de premsa
La consellera Mas Guix durant la roda de premsa
{"name":"2024/07/18/12/16/ffc1880c-9cc4-4613-a3d4-a3c608c656b0.jpg","author":"Departament d'Economia i Hisenda","type":"0","location":"0","weight":291541}

Durant una atenció als mitjans de comunicació, la consellera d’Economia i Hisenda, Natàlia Mas Guix, ha volgut agrair a les dues entitats la “bona i intensa col·laboració” amb la Generalitat per fer realitat el projecte de Banca Mòbil de Catalunya. Un projecte que ha definit com “un element més de la multitud d’iniciatives que el Govern ha impulsat al llarg de la legislatura per vertebrar millor el territori”. Segons ha explicat, amb aquesta actuació que “posa fil” a evitar l’exclusió financera, “ja sigui per motius de residència, d’edat, de falta d’habilitats digitals o per situació econòmica”, l’Executiu ha fet ”un pas més en l’àmbit financer per assegurar que tothom pugui viure una vida digna arreu del país”, ha afirmat la consellera.

Joan Cavallé, director general de Caixa Enginyers, ha explicat que “#CEApropa és un projecte públic-privat totalment alineat amb els valors de Caixa Enginyers, la seva banca de proximitat i la seva ferma aposta per la inclusió financera com a model de Banca Cooperativa”. En aquest sentit, ha assegurat que “a Caixa Enginyers creiem que els serveis bancaris i financers han d'estar a prop de l'economia real, de les persones, les empreses i les institucions”, però també ha destacat que “el territori ha de formar part de l'economia i #CEApropa contribueix a construir una societat més equilibrada i una economia més diversa, resilient i sostenible basada en els principis de la banca cooperativa”.

Finalment, la directora d’Institucions de CaixaBank a la Direcció Territorial de Barcelona, Patricia Trillo, ha subratllat “el compromís de CaixaBank amb la inclusió financera amb l’objectiu de garantir l’accés als serveis financers en l’àmbit rural a tota la població de Catalunya”. A més, ha valorat “l’experiència i coneixement de CaixaBank en oferir aquest servei a gairebé 800 localitats a la resta d’Espanya, cosa que permetrà que les noves rutes a Catalunya es posin en marxa amb un alt nivell d’atenció i qualitat”.

Una pàgina web al servei de les persones usuàries de la banca mòbil

El Departament d’Economia i Hisenda també ha creat la web bancamobil.gencat.cat, en la qual les persones usuàries podran trobar informació sobre les prestacions que ofereix la banca mòbil, quina entitat prestarà el servei al seu municipi, quins dies passarà, a quines hores, quant de temps s’hi estarà, on estacionarà, etcètera. Serà un portal actiu que també comunicarà incidents que es prevegin i la seva reprogramació.

Cada entitat garantirà el pas de la banca mòbil un mínim d’un dia al mes a cada municipi. En el cas dels municipis de fins a 250 habitants, s’hi hauran d’estar un mínim de 30 minuts i als de més de 250 habitants no podran baixar d’una hora.

Els ajuntaments determinaran la ubicació on estacionarà el vehicle, faran difusió del servei entre els seus veïns i veïnes, recolliran les incidències que es produeixin i, anualment, valoraran la qualitat del servei.

La consellera Mas Guix amb els responsables de les entitats
La consellera Mas Guix amb els responsables de les entitats
{"name":"2024/07/18/12/25/c1c3db21-2499-4464-9d21-dc8ef0c4568b.jpg","author":"Departament d'Economia i Hisenda","type":"0","location":"0","weight":610535}

Mobilitat, connectivitat i accessibilitat en un únic símbol

El concepte creatiu és un imagotip format pel nom del servei, Banca Mòbil de Catalunya, i l’eslògan, ‘Cap municipi sense serveis bancaris’. La imatge vol representar la mobilitat, la connectivitat i l’accessibilitat als serveis bancaris, posant el focus en la importància de fer-los arribar als llocs que no disposen d’una oficina física.

Mateixos serveis financers que a les oficines bancàries

La Banca Mòbil de Catalunya és un servei que ofereix la Generalitat de Catalunya, a través de Caixa Enginyers i CaixaBank, per portar caixers automàtics i serveis financers als 503 municipis catalans que no disposen d'oficina bancària. L’objectiu de la iniciativa és garantir la inclusió financera arreu de Catalunya i la igualtat de condicions per a tots els ciutadans.

Els usuaris d’aquesta xarxa itinerant gaudiran de les mateixes prestacions que les que reben quan visiten una sucursal bancària tradicional: retirar i ingressar diners en efectiu, obrir comptes, domiciliar i pagar els rebuts, consultar els moviments i el saldo, i obtenir extractes, entre d’altres. A més, també rebran atenció personalitzada sobre crèdits, préstecs hipotecaris, productes financers i tramitació de queixes i reclamacions.

Pla per portar serveis financers a tots els municipis de Catalunya

En catorze anys, Catalunya ha perdut 5.961 oficines bancàries. Segons dades del Banc d’Espanya, ha passat de tenir 8.155 oficines el 2008 a 2.194 el 2022. Es tracta d’una tendència generalitzada a tota Europa que, en el cas de Catalunya, ha estat més intensa: mentre que el nombre d’oficines ha caigut un 41% a la Unió Europea i un 58% a l’Estat, a Catalunya el descens ha estat del 73%.

Davant d’aquesta evidència, el passat mes de juliol el Govern va aprovar un pla per portar caixers automàtics i serveis financers als municipis de Catalunya que no tenien cap oficina bancària en el seu terme. Es van rebre dues ofertes, CaixaBank pels 5 lots en què es dividia el concurs i Caixa Enginyers per 3, i les dues entitats han resultat adjudicatàries de tots els lots als quals s’han presentat.

Quan totes les oficines bancàries mòbils entrin en funcionament, el 100% de la ciutadania de Catalunya tindrà garantit l’accés als serveis financers que es poden trobar en una oficina bancària.

3  

Imatges

La consellera Mas Guix; el director general de Caixa Enginyers, Joan Cavallé; i la directora d¿Institucions de CaixaBank a la Direcció Territorial de Barcelona, Patricia Trillo

La consellera Mas Guix; el director general de Caixa Enginyers, Joan Cavallé; i la directora d¿Institucions de CaixaBank a la Direcció Territorial de Barcelona, Patricia Trillo 560741

La consellera Mas Guix amb els responsables de les entitats

La consellera Mas Guix amb els responsables de les entitats 610535

La consellera Mas Guix durant la roda de premsa

La consellera Mas Guix durant la roda de premsa 291541

1  

Fitxers adjunts

Nota de premsa

Nota de premsa
PDF | 163113