- Sala de premsa
- Notes de premsa
- El trànsit d'entrada a Barcelona per la Meridiana serà desviat a causa de les obres de l'intercanviador de la Sagrera
query_builder 1 octubre 2004 12:00
event_note Nota de premsa
Desviament de trànsit
A partir del moment que es faci efectiu el desviament de l’avinguda Meridiana es procedirà a executar les obres corresponents a la primera fase d’obres de l’Intercanviador Sagrera Meridiana que té una durada prevista d’uns 18 mesos.
Itinerari
Així durant tota l’obra s’establirà el següent itinerari:
El desviament de trànsit del sentit entrada de l’Avda. Meridiana es farà principalment pel carrer Concepció Arenal – Espronceda, i en segon terme pel carrer Olesa – Juan de Garay – Felip II. Aquests dos itineraris per desviar els vehicles d’entrada consistiran en:3 carrils pel carrer Olesa – Juan de Garay - Felip II. El carrer Felip II serà de doble sentit, amb tres carrils de baixada i 2 de pujada. El carrer Juan de Garay inverteix un el sentit de circulació per facilitar aquest moviment.
3 carrils per Concepció Arenal i 3 carrils per Espronceda.
Altres modificacions en la mobilitat de la zona
Meridiana – Concepció Arenal. S’inclou el cinquè carril a la calçada principal de la Meridiana per facilitar el gir dominant per Concepció Arenal. Meridiana – Olesa. Es recupera el gir a l’esquerra per prendre el carrer Antilles o fer el canvi de sentit. Espronceda (St Antoni Mª Claret – Meridiana). S’eliminarà el carril d’aparcament i s’establiran 4 carrils de 2’50 metres per tal de millorar els moviments a la connexió amb Meridiana. En l’encreuament dels carrers Garcilaso – Meridiana les obres respectaran sempre un carril de circulació al carrer Garcilaso.Pel què fa a la circulació d’autobusos urbans queden afectades les línies 96 i la 126, 62, B20 i N3 que mentre duri el desviament circularan per Concepció Arenal – Espronceda, on s’ha habilitat un carril bus.
Impacte i senyalització de l’entorn
Pel que fa a l’impacte del desviament als carrers afectats, la intervenció ha contemplat la senyalització de totes les cruïlles que no ho estaven (fins a sis cruïlles amb nova semaforització) i el manteniment de la zona de jocs infantils i el verd de la plaça de la Palmera. Així mateix, s’han habilitat noves zones d’estacionament pels veïns amb semibateries que amplien el nombre de places en superfície als carrers Joan de Garai, Cienfuegos i Cardenal Tedeschini. Aquests canvis juntament amb l’habilitació del tram de la Meridiana objecte del tall compensen les 190 places d’estacionament existents abans de les obres al sector.
L’intercanviador de Sagrera Meridiana
L’actual correspondència entre la L1 i la L5 a la Sagrera és la més utilitzada de tota la xarxa de metro de Barcelona i una de les que més mancances presenta a nivell de mobilitat dels usuaris A aquesta gran demanda d’usuaris s’hi hauran de sumar els viatgers que abocarà l’arribada de la L9 en aquest mateix punt. Es preveu que a partir de l’entrada en servei de la L9, l’intercanviador absorbeixi més de 90 mil viatgers/dia. A això, cal afegir-hi a més, els viatgers que hi aportarà el futur perllongament de la L4, que passarà també per aquest nus, i la construcció d’una nova estació de Renfe prevista en el Pla Director d’Infraestructures 2001-2010.
Tot plegat ha portat a la necessitat de redissenyar, modernitzar, ampliar i adaptar aquest equipament per convertir-lo en un potent nus de correspondència.
L’obra
L’obra de construcció del nou intercanviador de la Sagrera suposa una inversió de 87,1 MEUR i té un termini d’execució d’aproximadament tres anys.
Les obres inclouen les següents actuacions:
1. Reforma i ampliació de l’actual intercanviador per permetre l’intercanvi de viatgers entre L1, L5 i L9, i en el futur de la L4, augmentant i millorant al mateix temps la capacitar d’intercanvi entre les línies L1 i L5 i adaptant-lo a Persones amb Mobilitat Reduïda (PMR). La solució plantejada al projecte constructiu preveu que el passadís de correspondència existent, s’ampliï de 3 metres a 20 metres d’amplada i un intercanvi directe mitjançant ascensors des de la línia 9 a les andanes de la L1 i L5.
2. Ampliació dels vestíbuls secundaris de L1 i L5per tal d’augmentar la sevacapacitat i adaptar-los també a PMR.
3. Ampliació de la capacitat de les andanes de la L1 i L5 modificant l’esquema existent (una andana central i dos laterals) substituint-lo per una andana única central amb una amplada de 9 m.
Per tal d’executar aquest treballs es farà necessari modificar la cota de les vies de RENFE, deprimint-les uns dos metres.
A més, s’executarà l’estructura bàsica per garantir la futura construcció d’una estació a les línies C3 i C4 de Rodalies RENFE amb connexió amb el nou intercanviador.
1