1. El secretari de Mobilitat i Infraestructures, Manel Nadal i Farreras, es reuneix amb el Comissionat per al Corredor Mediterrani, Josep Vicent Boira
  2. El Departament planteja duplicacions parcials i millores en les prestacions del corredor per absorbir la demanda prevista per a la nova terminal de Lleida i el trànsit dels ports de Barcelona i Tarragona
Corredor Mediterrani Nadal Boira{"name":"2024/10/15/18/00/8bf81c7a-b042-4b5e-b483-c1f5c1ddd48e.jpg","author":"DTER","type":"0","location":"0","weight":661317}

El Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica ha proposat un conjunt d’actuacions per a millorar la capacitat i prestacions de la línia ferroviària del Corredor Mediterrani que connecta Barcelona, Lleida i Saragossa i facilitar el trànsit de mercaderies. La proposta l'ha fet el secretari de Mobilitat i Infraestructures, Manel Nadal i Farreras, en el decurs de la reunió que ha mantingut avui al Departament amb el Comissionat per al Corredor Mediterrani, Josep Vicent Boira.

El Govern ha posat sobre la taula que “s’ha de treballar en aquesta línia perquè hi hagi doble via, però en aquests moments demanem la construcció de trams de doble via d’uns 8 quilòmetres”, així com altres mesures com la configuració d’apartadors de 750 metres de longitud, les actuacions necessàries d’adequació del gàlib dels túnels i la implantació de l’ample europeu. Aquestes actuacions busquen absorbir la demanda de mercaderies prevista per la nova terminal de Lleida, el trànsit dels ports de Barcelona i Tarragona i l’autopista ferroviària i millorar les prestacions de l’itinerari.

En aquest sentit, el Comissionat —amb qui també ha parlat la consellera, Sílvia Paneque— ha assenyalat que “en el Corredor Mediterrani tenim molts exemples de línies que han millorat amb actuacions puntuals que permeten una millora de la fluïdesa del trànsit ferroviari”. L’objectiu fonamental, ha posat en relleu, és “millorar el transport ferroviari de mercaderies, que és un dels reptes del Corredor Mediterrani”, juntament amb els accessos als ports i a les terminals ferroviàries.

El secretari ha remarcat el valor “estratègic” que té per a Catalunya el Corredor Mediterrani, la totalitat del qual “està en marxa i amb un nivell d’execució de l’obra molt elevat”.

1  

Imatges

Fotografia

Fotografia 661317

1  

Fitxers adjunts

Nota de premsa

Nota de premsa
PDF | 501545