Paneque corredor mediterrani túnel Berà{"name":"2024/11/20/13/01/36be3f2a-e78b-4e71-9e2a-6657fa43b6e7.jpg","author":"DTER","type":"0","location":"0","weight":311828}


  1. “Som conscients de les distorsions que causem en les persones usuàries, però les obres són necessàries” per a la millora de la mobilitat, diu la consellera de Territori, Habitatge i Transició Ecològica durant una visita als treballs per a l’adaptació a l’ample europeu del túnel ferroviari de Roda de Berà


  1. Les obres finalitzaran el març vinent i el servei ferroviari es restablirà totalment el juny


La consellera de Territori, Habitatge i Transició Ecològica, Sílvia Paneque i Sureda, ha subratllat la importància en la mobilitat de persones i en el transport de mercaderies que suposa el Corredor Mediterrani, durant una visita a les obres per a l’adaptació a l’ample internacional al túnel de Roda de Berà. “El Corredor Mediterrani és una infraestructura llargament, històricament, reivindicada i té una importància clau per a la connectivitat de persones i mercaderies amb la resta d’Europa i la unió del port de Tarragona amb Europa, molt important per al progrés i creixement econòmic de la demarcació i del conjunt de Catalunya”, ha assenyalat la consellera.


Des de l’1 d’octubre passat, l’Adif té en execució les obres d’adequació de l’estructura del túnel de Roda de Berà i l’adaptació del tram entre Sant Vicenç de Calders i Tarragona, en el marc del desenvolupament del Corredor Mediterrani. Aquests treballs “avancen al ritme previst i estem satisfets”, ha explicat la consellera Paneque. Es preveu que les obres finalitzin el març vinent.


Les obres comporten la interrupció del servei ferroviari entre Sant Vicenç de Calders i Tarragona i l’aplicació “del dispositiu alternatiu de transport més complex” que ha dut a terme Renfe, ha exposat Paneque. El Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica, conjuntament amb l’operadora, han fet seguiment d’aquest dispositiu, que “ha funcionat raonablement bé”, i al qual “hem afegit millores, com el servei directe de Reus a Barcelona, l’augment de freqüències de Tarragona a Barcelona, la implantació de la T-10/120 que abaratia el preu del bitllet i les millores a Sant Vicenç de Calders en l’espai per a l’espera de les persones usuàries”, ha explicat. Finalitzades les obres, es preveu restablir el servei el març primer parcialment i totalment el juny vinent.


“Som conscients de les molèsties i de les distorsions que causem; és veritat que aquestes obres són necessàries, que donen sortida a aquesta reivindicació històrica i espero que finalitzades i restablert el servei, la ciutadania pugui gaudir d’aquestes millores”, ha reblat.



Per a descarregar-se vídeos de la visita:


https://www.acn.cat/pool/26


-Usuari: acnpool

-Contrasenya: acn2024


Per a fotografies, https://flickr.com/photos/territori-cat/

2  

Imatges

Fotografia

Fotografia 311828

Fotografia

Fotografia 286386

1  

Fitxers adjunts

Nota de premsa

Nota de premsa
PDF | 760375