L4 perllongament Sagrera Pau {"name":"2024/11/25/13/22/e7d3ab27-10d6-4e3f-a10b-78e92b8fbd3f.jpg","author":"DTER","type":"0","location":"0","weight":108726}


  1. “La connectivitat en metro i tramvies serà imprescindible per millorar la qualitat de vida en el present i futur de la ciutat de Barcelona”, assenyala la consellera de Territori, Habitatge i Transició Ecològica, Sílvia Paneque i Sureda


El Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica ha adjudicat la redacció del projecte constructiu de part del perllongament de la línia 4 de metro des de l’estació de la Pau fins a l’intercanviador de la Sagrera, a Barcelona. El projecte que s’impulsa definirà tècnicament les actuacions pendents d’executar necessàries per a la posada en servei del perllongament, amb una inversió estimada de 98 MEUR. La redacció del projecte s’ha adjudicat per un import de 2 MEUR i un termini de 15 mesos.


“Catalunya ha tingut sempre potència en trens i ferrocarrils; i a Barcelona la connectivitat en metro i tramvies serà imprescindible per millorar la qualitat de vida en el present i futur de la ciutat”, ha posat de relleu la consellera de Territori, Habitatge i Transició Ecològica, Sílvia Paneque i Sureda. “La mobilitat sostenible és pública. I fer un sistema prou atractiu per la immensa majoria és la primera pedra d’una de les construccions més importants que tenim com a país”, ha subratllat.


El projecte preveu l’execució d’un nou túnel excavat a cel obert entre pantalles, d’uns 320 mestres de longitud; la nova estació de Santander i diverses actuacions en els dos trams de túnel ja existents. La nova estació disposarà d’andanes laterals i comptarà amb un vestíbul únic amb accés des del carrer de Santander.


El Pla Director d’Infraestructures 2021 – 2030 de l’ATM de Barcelona preveu el perllongament de la línia des de l’estació de la Pau, donant lloc a tres estacions més, dues de les quals seran potents intercanviadors: Santander, Sagrera-TAV i la Sagrera.


Bona part de la infraestructura del perllongament entre la Pau i la Sagrera de l’L4 ja està executada; la major part del túnel ja està construït i és actualment utilitzat per l’L9/L10 nord. D’altra banda, també està executada el 100% de l’obra civil de les estacions de la Sagrera – TAV i de la Sagrera. Així, sumant l’obra executada i la pendent, la inversió total del perllongament suma una inversió global de més de 300 MEUR.


El perllongament complert de l’L4, tot i tenir una longitud relativament curta –uns 3 quilòmetres– permetrà augmentar significativament la connectivitat i la robustesa del sistema de transport públic, ja que facilitarà la connectivitat amb importants línies ferroviàries (L1, L5, L9, Rodalies i Alta Velocitat), a més d’ampliar la cobertura del servei de metro en àmbits de caràcter residencial, industrial, comercial i de serveis.


Amb una inversió total de més de 300 MEUR, es preveu que aquest perllongament de l’L4 capti una demanda de més de 15 milions de viatgers a l’any. Es calcula que la nova infraestructura permetrà estalviar 1.000 tones d’emissions de CO2 anuals.


Actualment, l’L4 té una longitud de 16,5 km i compta amb 22 estacions; des de la parada de Trinitat Nova, al districte de Nou Barris; fins arribar a l’estació de la Pau al districte de Sant Martí, tot creuant Horta-Guinardó, Gràcia, l’Eixample i Ciutat Vella. En el seu recorregut, té correspondència amb diverses línies de metro, la xarxa de Rodalies de Catalunya i els serveis de tramvia i autobús.

1  

Imatges

Mapa

Mapa 108726

1  

Fitxers adjunts

Nota de premsa

Nota de premsa
PDF | 557967