enllaços Maresme C-32{"name":"2025/01/16/15/22/a724f03d-3660-41bc-bd49-e15c30429b48.jpg","author":"DTER","type":"0","location":"0","weight":307301}


  1. Aquesta actuació pretén millorar l’accessibilitat a l’autopista, “captar trànsit que utilitza l’N-II i la xarxa local” i així “contribuir a una mobilitat urbana més sostenible i segura”, ha assenyalat la consellera, Sílvia Paneque i Sureda


  1. Els estudis comprenen sis accessos, tot incloent la construcció de quatre nous enllaços i la millora i compleció de dos ja existents


El Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica ha iniciat el procés d’exposició pública dels estudis informatiu i d’impacte ambiental per a la millora de la connectivitat de la C-32 entre Alella i Sant Pol de Mar, al Maresme. El Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya publica avui l’anunci d’informació pública per tal que administracions, entitats i particulars puguin examinar els estudis i presentar les al·legacions que considerin adients a partir de demà i fins al 27 de febrer vinent. Els estudis es poden consultar a les corporacions municipals concernides i en el web del Departament.



La consellera de Territori, Habitatge i Transició Ecològica, Sílvia Paneque i Sureda ha assenyalat que aquestes actuacions tenen com a objectiu “millorar la funcionalitat de la C-32, tot afavorint la connectivitat i reconfigurant aquesta via per permetre captar el trànsit que utilitza l’actual N-II i la xarxa local” i, d’aquesta manera, “contribuir a la pacificació de la mobilitat urbana cap a un model de mobilitat més sostenible i segura”. La finalització del peatge de l’autopista C-32 al Maresme “ha permès captar part del trànsit de pas en altres vies i aquestes actuacions volen millorar la connectivitat i accessibilitat de l’autopista tot augmentant aquesta captació de trànsit”, ha exposat.


“La connectivitat és un mecanisme de progrés que Catalunya necessita com qualsevol altre país que vulgui dinamitzar la seva economia”, ha afirmat, d’altra banda, la consellera, que ha destacat el valor de les actuacions del Govern en matèria d’infraestructures: “El compromís del Govern està alineat en aquesta direcció. La millora de les comunicacions contribueix a favor de la igualtat d’oportunitats i aporta valor al teixit productiu”.


Els estudis recullen les alternatives de traçat per a la construcció de quatre nous enllaços i la millora i compleció de dos, distribuïts al llarg d’un tram de 32 quilòmetres de l’autopista C-32. L’àmbit comprèn els municipis d’Alella, el Masnou, Teià, Premià de Dalt, Premià de Mar, Vilassar de Mar, Vilassar de Dalt, Cabrils, Sant Andreu de Llavaneres, Canet de Mar, Sant Cebrià de Vallalta i Sant Pol de Mar. La inversió prevista en total per aquests enllaços és de prop de 120 MEUR.


Els quatre nous enllaços previstos són:


  1. Teià: Es localitza al voltant de l’àrea de servei de la C-32, en l’encreuament amb el vial paral·lel a la riera de Teià que connecta amb l’N-II. La construcció d’aquest nou enllaç permet donar accessibilitat completa a la part central i est del nucli urbà de Teià a la C-32. L’enllaç s’estructura amb dues rotondes que mitjançant ramals de connexió amb la C-32 permeten tots els moviments possibles des de la via paral·lela a la riera de Teià. També es dona connexió a l’àrea de servei de la C-32 i al polígon industrial Buvisa pel seu costat oest.


  1. Premià de Dalt – Premià de Mar: El nou enllaç es localitza en l’encreuament amb la BV-5024. Té com a objectiu complementar l’accessibilitat a l’autopista C-32 des de les zones a l’oest de Premià de Mar i les urbanitzacions de Premià de Dalt, que actualment han de creuar el nucli urbà d’aquests dos municipis per accedir-hi. Alhora, l’enllaç connecta amb un vial específic la zona est del polígon industrial Buvisa amb l’autopista.


  1. Vilassar de Mar – Cabrils: El nou enllaç se situa a l’encreuament de l’autopista C-32 i la BV-5022. Actualment, Vilassar de Mar disposa d’una única connexió parcial pel costat est amb l’autopista C-32 mitjançant l’enllaç amb la B-5022, i l’accés de Cabrils a la C-32 es produeix a l’actual enllaç de Premià, que comporta el pas per la vialitat urbana del municipi de Vilassar de Dalt. L’objectiu d’aquest nou enllaç és millorar l’accessibilitat a l’autopista d’aquests dos municipis d’una manera més directa.


  1. Canet de Mar – Sant Cebrià de Vallalta – Sant Pol de Mar: Es preveu l’execució d’un enllaç format per dues rotondes a banda i banda de l’autopista que es connecten mitjançant un nou pas inferior al camí de Canet de Mar a Sant Cebrià de Vallalta. La rotonda costat sud connecta amb el nucli de Canet al carrer Ronda Doctor Manresa i la rotonda costat nord connecta amb la urbanització Bellavista i Bellaguarda.


Els dos accessos existents que es milloraran són:


  1. Alella – El Masnou: L’objectiu és connectar l’enllaç actual amb la part nord del nucli urbà del Masnou i la part oest del nucli urbà de Teià. Així, s’actua en el costat nord de l’enllaç existent, tot modificant els ramals d’entrada i sortida de la C-32 i construint un vial paral·lel pel costat nord de l’autopista i tres noves rotondes que permeten tots els moviments. Es connecta d’aquesta manera amb la C-32 i també entre si els municipis d’Alella, El Masnou i Teià. La part sud de l’enllaç existent es manté.


  1. Sant Andreu de Llavaneres: Es preveu transformar l’actual enllaç, que disposa únicament dels ramals d’entrada i sortida de l’autopista pel costat Barcelona, en un enllaç complet, que possibiliti també les connexions en ambdós sentits pel costat Tordera.


El Departament, en paral·lel, està treballant en els estudis de dos accessos més a la C-32, a l’Alt Maresme, que es preveu sotmetre a informació pública durant aquest any. Corresponen a un possible nou accés a Calella i a la compleció de l’enllaç Pineda de Mar, més complexos tècnicament, motiu pel qual s’han inclòs en un estudi separadament.


Transformació de la mobilitat al Maresme


En el context de la transformació de la mobilitat al Maresme, el Govern també està treballant en els projectes per a la pacificació de l’N-II, per a transformar-la en una via més cívica que es complementi amb l’entorn urbà i que incorpori una via per a vianants i ciclistes segregada que permetrà connectar per mobilitat activa els municipis veïns. Atès que es tracta d’intervencions estretament vinculades, el Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica analitzarà en cada cas com encaixar i optimitzar l’execució de les diverses obres previstes per a minimitzar l’impacte en la mobilitat de la comarca.


Les actuacions en el corredor C-32/N-II al Maresme es finançaran a través del conveni entre l’Estat i la Generalitat que s’està ultimant per tal d’adaptar a les noves propostes de millora de les infraestructures de mobilitat de la comarca els compromisos subscrits per ambdues administracions quan l’Estat va traspassar l’N-II a la Generalitat.

1  

Fitxers adjunts

Nota de premsa

Nota de premsa
PDF | 469961