talussos Ebre T-330 Horta Xerta {"name":"2025/02/04/15/02/86d25e9c-f1e7-41a0-a3b2-c6a1ca00a769.jpg","author":"DTER","type":"0","location":"0","weight":419850}


  1. El Departament licita els treballs per a reforçar l’estabilitat en quatre talussos de les carreteres N-230b, T-333 i T-330


  1. Els treballs començaran aquest estiu i tindran un termini d’execució de tres mesos


El Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica ha licitat obres d’estabilització de diversos talussos en diverses carreteres, entre Xerta i Horta de Sant Joan, per un import d’1,9 MEUR. Els treballs, que abastaran quatre trams de les carreteres N-230b, T-333 i T-330, començaran aquest estiu i tindran un termini d’execució de tres mesos.


Aquesta actuació té com a objectiu aplicar mesures per evitar la caiguda de material o roques a la calçada i afavorir, així, la mobilitat i la seguretat viària. Les actuacions que es duran a terme, en funció dels casos, seran les següents:

  1. Malles de triple torsió: Aquest és un dels sistemes més habituals per a la protecció contra els despreniments superficials de dimensions reduïdes. Aquestes malles es reforçaran amb la instal·lació de bolons, ancoratges i cables d’acer.


  1. Malles de triple torsió amb geomalla: Aquest sistema, a més de donar estabilitat superficial al talús, evita l'erosió i els possibles despreniments, impedeix l’acumulació de fragments despresos al peu del talús i afavoreix la revegetació.


  1. Xarxes de cables: Consisteix en panells de cable d’acer i malla, per a consolidar el talús, en combinació amb altres elements d’estabilització, i evitar els despreniments de roques.


  1. Barreres dinàmiques: Aquesta solució tècnica s’aplica per a protegir la carretera del despreniment de roques de grans dimensions i són molt útils en el cas de llocs de difícil accés. Aquestes pantalles absorbeixen l’energia cinètica de les masses que es desprenen, mitjançant la deformació de la pròpia barrera i dels elements dissipadors d’energia.