Sala de premsa

event_note Nota de premsa

Paneque: "Estem posant les bases d'una transformació profunda de la mobilitat, que es basa en la seguretat, la sostenibilitat, l'equitat i la modernització"

  1. La consellera de Territori, Habitatge i Transició Ecològica posa en valor el Programa Carreteres 2+1 i els convenis per a la millora de l’AP-7, l’AP-2 i l’N-260
Paneque {"name":"2025/04/10/12/30/9f03c8cf-8bf9-4e1c-b34f-7a28bcddd25f.jpg","author":"DTER","type":"0","location":"0","weight":482289}

La consellera de Territori, Habitatge i Transició Ecològica, Sílvia Paneque i Sureda, ha manifestat al Parlament que des del Govern “estem posant les bases d’una transformació profunda de la mobilitat, que es basa en la seguretat, la sostenibilitat, l’equitat territorial i la modernització de totes les nostres infraestructures en els diferents àmbits de la mobilitat”.Paneque ha posat de relleu que “la mobilitat no es mesura amb discursos; sinó amb inversions, obres i fets. En aquests set mesos de Govern, hem volgut fer una planificació global, que és el que ha faltat en les últimes dècades”.


En aquests mesos, “el Govern ha donat la cara i donat explicacions a la ciutadania del Pla Alternatiu de Transport de Roda de Berà pensat pel Govern anterior, que vam poder introduir algunes millores; set mesos per emprendre obres pensades i definides pel govern president Aragonès; set mesos per iniciar aquesta maquinària de la transformació de la mobilitat”, ha exposat Paneque. “Ens trobem amb unes infraestructures pensades per sis milions de persones i som vuit i mig; hem d’actualitzar-les i planificar també la Catalunya 2040-2050”, ha apuntat.


Inversions a la xarxa viària

Pel que fa a la xarxa viària, la consellera ha remarcat que “hem aprovat el Programa de Carreteres 2+1, pioneramb 660 MEUR fins al 2030, que millorarà 425 km de carreteres per reduir la mortalitat un 20%”. D’altra banda, ha assenyalat que s’han signat “tres convenis per un valor de 710 MEUR, amb actuacions específiques a l’AP-7, l’AP-2 i la N-260”. En aquest sentit, “a través d’una encomanda de gestió, millorem més de 30 punts d’accés a aquestes vies”, ha exposat Paneque.


En el cas de l’AP-7,la consellera ha exposat que des de l’alliberament dels peatges el 2020 i el 2021, “hi ha hagut un increment del 40% del trànsit i del 80% dels vehicles pesants”. Per això, ha assenyalat, “cal reforçar infraestructures, serveis i recursos”.Paneque ha posat en valor que “hi ha en marxa les ampliacions de carrils a trams clau com Martorell-Vilafranca o Sant Celoni-Montornès, per un valor global de més de 500 MEUR” i que es treballa en projectes per impulsar “nous enllaços, millores d’enllaços existents, reforç de capacitat i funcionalitat, i actuacions complementàries com fer desdoblaments o nous aparcaments segurs de camions”.


“Hi ha una inversió programada de més de 1.000 milions d’euros, 42 actuacions i un impacte socioeconòmic estimat en 170 milions d’euros d’estalvi anual en temps, accidentalitat i emissions”, ha afirmat.

1
Fitxers adjunts
Fitxers adjunts
Mobilitat
Infraestructures
El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia