- L’obra inclou treballs d’obra civil i estructura interior

El Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica ha adjudicat treballs d’obra civil i d’estructura interior de les estacions de l’L9 de Manuel Girona i Campus Nord, a Barcelona, per un import de 47,8 MEUR. Les obres inclouen l’excavació dels pous de les estacions –en el cas de Manuel Girona, totalment, i en el de Campus Nord, una part– i les galeries de connexió amb el túnel i l’execució de l’estructura interna de l’estació, principalment.
Aquestes obres s’emmarquen “en els treballs en marxa per a completar el tram central de l’L9/L10, que permetrà assolir el potencial de l’L9/L10 i multiplicar-ne la demanda”, ha assenyalat la consellera de Territori, Habitatge i Transició Ecològica, Sílvia Paneque i Sureda. Actualment, l’L9/L10 registra 27 milions de persones usuàries anuals i, un cop finalitzat el tram central, s’hi preveuen 113 milions.
La finalització del tram central de l’L9/L10 és una “actuació estratègica per a la xarxa de transport públic de l’àrea metropolitana de Barcelona”, ha posat de relleu la consellera, “ja que ampliarà la cobertura de la xarxa de metro i enfortirà el sistema de mobilitat”. D’aquesta manera, és una peça molt rellevant “en les polítiques del Govern per a potenciar el transport públic i promoure la descarbonització de la mobilitat”.
En concret, les obres que s’han adjudicat ara inclouen:
- Estació de Manuel Girona: L’estació de Manuel Girona es construirà al carrer Doctor Ferran, a l’altura del carrer de Manuel Girona. Les tasques que es duran a terme inclouran una primera fase d'implantació i desviament de serveis, i l'execució a continuació de les pantalles i l'excavació del pou de l'estació, de 27 metres de diàmetre i 60 m de profunditat, la resta d'infraestructura de l'estació i l'estructura interior. Es preveu que els treballs en aquest àmbit comencin aquesta primavera.
- Estació de Campus Nord: Estarà situada en l’encreuament entre els carrers de John Maynard Keynes i Ignasi de Solà-Morales i Rubió. En aquest àmbit, ja s’hi està actuant des del gener passat i actualment s'està preparant la plataforma de treball per a començar l’execució de les pantalles del pou. Posteriorment, s'excavaran els primers 33 metres del pou de l’estació. L’obra adjudicada comprèn l’execució de pantalles del recinte annex al pou i l’excavació dels 22 metres restants del pou, així com la galeria de connexió amb el túnel de l’L9 i altres tasques per a completar l’obra civil i els treballs d’estructura interior.
Les instal·lacions i arquitectura de les estacions estaran recollides en dos projectes, un per a cada estació.
L’L9/L10

En el marc de les obres de l’L9/L10, el Departament està treballant actualment en les estacions de Mandri, Sarrià, Plaça de Maragall i Sanllehy, i pròximament iniciarà les obres d’estructura interior de l’estació de Guinardó. Així mateix, està actuant en l’àmbit de Macropou de la Sagrera,
En paral·lel, estan en marxa els treballs per a la col·locació de la llosa intermèdia del túnel, la que separarà un sentit de l’altre en la circulació dels trens, entre l’àmbit de plaça de Maragall i Lesseps.
La tuneladora del tram central està actualment a Mandri, on s’hi estan fent les tasques per al manteniment i posada a punt necessàries abans d’encarar el tram pendent fins a Lesseps.
1