- “Presentarem una Estratègia de definició de la futura xarxa d’infraestructures del transport col·lectiu de viatgers a Catalunya”, ha assenyalat la consellera de Territori, Habitatge i Transició Ecològica, Sílvia Paneque i Sureda
- Les propostes seran acordades amb agents territorials i socials i s’incorporaran al nou Pla d’Infraestructures del Transport de Catalunya i en el planejament territorial general per a garantir les reserves de sòl necessàries

La consellera de Territori, Habitatge i Transició Ecològica, Sílvia Paneque i Sureda, ha anunciat al Parlament l’impuls per part del Govern d’una Estratègia per a definir actuacions per a “la futura xarxa d’infraestructures del transport col·lectiu de viatgers a Catalunya, amb els trens-tramvia específicament”. La base d’aquesta Estratègia són estudis ja encarregats pel Govern anterior i també altres estudis complementaris del Departament, ha explicat la consellera Paneque.
“El compromís del Govern amb l’impuls dels trens-tramvia és complet i sincer. En conseqüència, impulsarem aquesta planificació d'una nova xarxa tramviària i de trens-tramvia”, ha afirmat. Les propostes seran acordades amb el territori i les entitats promotores del transport públic i de les xarxes tramviàries catalanes. “I s’incorporaran en el nou Pla d'Infraestructures del Transport de Catalunya i en el Planejament territorial general per a garantir el corredor de pas necessari, les reserves de sòl, que s'han d'incloure en els planejaments urbanístics”, ha exposat la consellera.
El tren-tramvia del Bages requereix una inversió de 150 milions d'euros, ha explicat Panque; inclou la mobilitat d’1,8 milions de passatgers l'any amb el ramal de Súria i Sallent. A les terres de l'Ebre, es valora la possibilitat d'un recorregut de línia única per la llera esquerra del riu Ebre amb una previsió de treball fins al 2030. A les comarques gironines, s’encarregaran estudis informatius del sistema urbà tramviari de Girona, Montilivi, Fontajau i Sarrià de Ter fins a Banyoles. Sobre el ferrocarril del Pirineu, s’analitza la viabilitat d'un nou servei ferroviari entre Barcelona i Andorra. I, a l'interior de l'Alt Pirineu, entre Andorra, la Seu d'Urgell i la Cerdanya.
Aquesta Estratègia també es coordinarà amb el pla de serveis ferroviaris, en redacció, que definirà la proposta de serveis de trens de les diferents línies ferroviàries (recorreguts, freqüències...) i amb la planificació del transport de viatgers per carretera, per a reforçar la intermodalitat.
El Govern acabarà de definir conjuntament amb el territori les propostes, mitjançant diverses sessions de treball i amb un termini de quatre mesos.



