Sala de premsa

event_note Nota de premsa

CONSELLERA PANEQUE, AL PARLAMENT

"El compromís del Govern amb l'impuls dels trens-tramvia és complet i sincer"

  1. “Presentarem una Estratègia de definició de la futura xarxa d’infraestructures del transport col·lectiu de viatgers a Catalunya”, ha assenyalat la consellera de Territori, Habitatge i Transició Ecològica, Sílvia Paneque i Sureda


  1. Les propostes seran acordades amb agents territorials i socials i s’incorporaran al nou Pla d’Infraestructures del Transport de Catalunya i en el planejament territorial general per a garantir les reserves de sòl necessàries


consellera Paneque
La consellera de Territori, Habitatge i Transició Ecològica, Sílvia Paneque, al Parlament
{"name":"2025/06/04/15/07/09e01c95-45c0-4765-ab36-274aa662a02a.jpeg","author":"DTER","type":"0","location":"0","weight":130772}


La consellera de Territori, Habitatge i Transició Ecològica, Sílvia Paneque i Sureda, ha anunciat al Parlament l’impuls per part del Govern d’una Estratègia per a definir actuacions per a “la futura xarxa d’infraestructures del transport col·lectiu de viatgers a Catalunya, amb els trens-tramvia específicament”. La base d’aquesta Estratègia són estudis ja encarregats pel Govern anterior i també altres estudis complementaris del Departament, ha explicat la consellera Paneque.

“El compromís del Govern amb l’impuls dels trens-tramvia és complet i sincer. En conseqüència, impulsarem aquesta planificació d'una nova xarxa tramviària i de trens-tramvia”, ha afirmat. Les propostes seran acordades amb el territori i les entitats promotores del transport públic i de les xarxes tramviàries catalanes. “I s’incorporaran en el nou Pla d'Infraestructures del Transport de Catalunya i en el Planejament territorial general per a garantir el corredor de pas necessari, les reserves de sòl, que s'han d'incloure en els planejaments urbanístics”, ha exposat la consellera.

El tren-tramvia del Bages requereix una inversió de 150 milions d'euros, ha explicat Panque; inclou la mobilitat d’1,8 milions de passatgers l'any amb el ramal de Súria i Sallent. A les terres de l'Ebre, es valora la possibilitat d'un recorregut de línia única per la llera esquerra del riu Ebre amb una previsió de treball fins al 2030. A les comarques gironines, s’encarregaran estudis informatius del sistema urbà tramviari de Girona, Montilivi, Fontajau i Sarrià de Ter fins a Banyoles. Sobre el ferrocarril del Pirineu, s’analitza la viabilitat d'un nou servei ferroviari entre Barcelona i Andorra. I, a l'interior de l'Alt Pirineu, entre Andorra, la Seu d'Urgell i la Cerdanya.

Aquesta Estratègia també es coordinarà amb el pla de serveis ferroviaris, en redacció, que definirà la proposta de serveis de trens de les diferents línies ferroviàries (recorreguts, freqüències...) i amb la planificació del transport de viatgers per carretera, per a reforçar la intermodalitat.

El Govern acabarà de definir conjuntament amb el territori les propostes, mitjançant diverses sessions de treball i amb un termini de quatre mesos.

1
Fitxers adjunts
Fitxers adjunts
Notes de premsa relacionades
Mobilitat
Transport públic
Infraestructures
El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia