El Departament de Justícia i els quatre sindicats de l’Administració de justícia -UGT, STAJ, CCOO I CSIF- han signat un preacord per determinar les principals condicions de treball i retributives del personal al servei de l’Administració de Justícia per al període 2006-2009.

Amb aquest acord, signat ahir dia 8 de juny, s’impulsa la política de recursos humans del Departament amb l’objectiu d’equiparar aquests cossos als homòlegs de la Generalitat de Catalunya, alhora que es converteix en un element necessari i previ per poder encarar el procés d’implantació de la nova oficinal judicial amb èxit.

Els eixos principals de l’acord són els següents:

- L’establiment de les línees de consens respecte a la redistribució d’efectius i a la concreció dels llocs singularitzats i les característiques essencials dels llocs de treball, que configuraran el nou model organitzatiu de l’oficina judicial a Catalunya.

- La concreció dels criteris i les garanties per al personal en el procés d’implantació de la nova oficina judicial i la RLT.

- Es concreten els criteris per a la provisió de llocs singularitzats i es reserva per aquesta finalitat un import de 2.357.000 euros.

- S’acorda un procediment per a la provisió provisional de llocs singularitzats, per donar una garantia de cobertura idònia del servei.

- Es concretarà una proposta per retribuir les substitucions per funcionaris del cos inferior amb la finalitat de garantir la percepció del 100% de les retribucions.

- S’acorden els principis en que s’ha de basar la ordenació del temps de treball per donar un millor servei al ciutadà adaptant l’horari d’atenció al públic als requeriments dels ciutadans de manera que es faciliti l’accés efectiu al servei, i garantir la conciliació de la vida familiar dels treballadors per mitjà de l’establiment d’horaris diferenciats en funció de les tasques associades als diferents llocs de treball.

- S’estableix un sistema de compensació horari per a realització diligències o actuacions processals urgents i inajornables.

- S’amplia la franja fixa de l’horari en 6 hores, de permanència continuada obligatòria entre les 8:30 i les 15 hores, de dilluns a divendres.

 

La resta de l’horari té la consideració de part flexible i es distribueix en un borsa mensual i una borsa anual.

- S’amplia l’horari d’atenció al públic que serà de 9 a 14:30h. També es preveu la possibilitat d’horaris d’atenció al públic en certes unitats amb una franja més extensa.

- Es realitzarà un estudi de guàrdies que ha de permetre una millora organitzativa de la  prestació del servei amb l’objectiu d’evitar excessos horaris i garantint, en tot cas, el dret als descansos obligatoris per mitjà dels mecanismes de lliurança necessaris, d’acord amb les disposicions establertes a la Directiva 2003/88/CE del Parlament Europeu i del Consell de 4 de novembre de 2003, i es reserven 2 milions d’euros addicionals  per aquest concepte durant la vigència de l’acord,

- Es preveu incrementar l’actual complement específic transitori en 165 euros. Aquest import es farà efectiu en quatre anualitats repartit de la manera següent: 60 € al 2006 a partir del mes següent a la data de signatura de l’acord, increment de 60 € a 100 € al 2007, de 100€ a 140 € al 2008 i de 140€ a 165€ al 2009.

- Amb la finalitat de reconèixer i d’incentivar la presència efectiva i continuada en el lloc de treball, així com d’avaluar l’evolució dels diferents indicadors, s’estableix per a tot el personal inclòs dins de l’àmbit d’aplicació d’aquest acord el dret a la percepció d’una quantitat econòmica mensual, sempre i quan es compleixin les condicions de presència fixades.

Les quanties per aquest programa durant la vigència de l’acord seran les següents:

Any 2006: 50 euros mensuals

Any 2007 i  2008:  60 euros

Any 2009: 50 euros mensuals

Al final del 2009 30€ d’aquest complement es consolidaran com a complement específic i els 20€ restants també es consolidaran en el supòsit que a finals del 2009 s’hagi reduït 2 punts percentuals l’índex d’absentisme, calculat sobre l’índex 5,9%  i seguint la metodologia aplicada pel l’àrea d’auditoria de gestió i publicada a la intranet del Departament.

- S’adequa l’import i les condicions per a prolongacions de jornada, previstos a l’article 12 del Reial Decret 1909/2000 de 24 de novembre:

Cos de gestió processal i administrativa 15 punts

Cos de  tramitació processal i administrativa 12 punts

Cos d’auxili judicial 10 punts

- Es traslladaran les mesures que la l’Administració de la Generalitat adopti per al seu personal immediatament un cop entrin en vigor i s’adaptarà la circular corresponent. 

1  

Fitxers adjunts

Taula comparativa dels punts recollits al preacord

Taula comparativa dels punts recollits al preacord
PDF | 15