El Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica incorporarà, a partir d’aquest setembre, cinc noves expedicions diàries a la línia interurbana d’autobús 865, que és la que enllaça Mataró amb la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB).
Seran tres noves sortides des de Mataró i dues noves sortides des de la Universitat. Els horaris també milloraran i s’adaptaran a les necessitats que reclamen els estudiants i a la realitat dels temps de circulació de l’AP7. Són millores que es realitzen a través del Fons Climàtic.
La directora general de Transports i Mobilitat, Susi López, explica que es tracta “d’un reforç necessari davant l’augment de la demanda que està registrant aquest servei”. La línia ha comptabilitzat aquest 2024 un total de 129.570 viatges, un 11,7% més que l’any anterior. “D’aquesta manera ens preparem per l’inici de curs, quan hi podria haver un nou augment de la demanda”, ha subratllat.
Canvi de recorregut
A partir també del setembre, i atenent la petició de l’Ajuntament de Mataró, la línia de la UAB i també el bus nocturn N-80 Mataró –Barcelona modificaran els respectius recorreguts per evitar el pas per la Plaça de les Tereses.
En el cas de la línia 865, el vehicle entrarà pel Camí del Mig, on té la primera parada, i pujarà per la ronda de Joan Prim, on l’Ajuntament ha habilitat una nova parada. Continuarà pel Camí de la Geganta per seguir el recorregut habitual, amb parada al Parc Central i a l’Avinguda de Josep Puig i Cadafalch.
El bus nocturn eliminarà la parada de la Plaça de les Tereses i també la parada de Jaume Isern - Plaça de Granollers. Després de l’estació de Renfe, canviarà de sentit a l’Avinguda del Maresme, pujarà per la ronda de Barceló, on tindrà parada, i continuarà fins a la Ronda República - Carrer Miquel Biada i Plaça de Granollers - Via Europa, on també s’aturarà.
Amb aquests canvis deixaran de passar per la Plaça de les Tereses prop d'una vintena d’autobusos, entre les expedicions del servei 865 i les de l’N-80 Barcelona-Mataró.



