Sala de premsa

event_note Nota de premsa

CONSELLERA PANEQUE:

"El treball conjunt és essencial si volem assolir la millora de Rodalies"

  1. La consellera anuncia la creació de l’Oficina tècnica per coordinar i planificar les obres a Rodalies
  2. És una de les quatre mesures acordades a la reunió entre el president Illa, Renfe i Adif

La consellera de Territori, Habitatge i Transició Ecològica, Sílvia Paneque, ha assegurat que “la col·laboració i el treball conjunt entre la Generalitat, Renfe, Adif i el Ministeri és del tot essencial si volem assolir la millora del sistema de Rodalies”. Ha afegit que el Govern, com a titular del servei, "ha de tenir la màxima exigència perquè el servei estigui a punt”.

La consellera ha assenyalat que l’objectiu són “mesures i actuacions que ajudin a la millora progressiva de Rodalies i aconseguir que les incidències tinguin el menor impacte en els usuaris”. Ho ha dit en la roda de premsa del Consell executiu, hores després de la reunió d’aquest matí entre el president de la Generalitat, Salvador Illa, la consellera Sílvia Paneque, el president de Renfe, Álvaro Fernández, i el d'Adif, Luis Pedro Marco, per abordar les incidències a Rodalies. També hi han assistit el comissionat per al traspàs de Rodalies, Pere Macias, i el secretari de Mobilitat i Infraestructures, Manel Nadal, entre d'altres. Ha estat una trobada en què s’han acordat quatre mesures:

El primer acord, segons ha anunciat Paneque, és la constitució d’una l’Oficina tècnica amb Adif per “planificar i coordinar tot el conjunt d’obres” que s’estan portant a terme a la xarxa de Rodalies. Es tracta de treballar “els calendaris, els plans de transport alternatiu i la informació que es dona als usuaris”. “Hem de fer un canvi de visió i tenir en compte l’operativitat, el servei i anticipar-nos als riscos”. En els pròxims dies es donarà a conèixer qui serà el director de l’Oficina tècnica i les persones que la conformaran.

La segona mesura és la creació d’un sistema d’indicadors únic entre el Departament, Renfe i Adif per saber l’abast de les incidències, com ara els trens i els passatgers afectats o la puntualitat del servei. “És una qüestió que fins ara no es treballava de manera conjunta”, ha explicat la consellera, qui ha detallat que es farà un seguiment quinzenal de les incidències des de la comissió Interdepartamental .

La tercera mesura és l’increment de la seguretat per fer front a les actuacions delictives, a més de l’elaboració d’un pla de tancament dels accessos indeguts a les vies. Finalment, la consellera ha explicat que quarta mesura és un reforç de setze persones perquè els tallers de manteniment puguin funcionar també el cap de setmana. Actualment el manteniment es fa de dilluns a divendres.


Infraestructures
El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia