Sala de premsa

event_note Nota de premsa

XARXA VIÀRIA

Afectacions al trànsit de la B-420 entre Berga i Cardona, a Montmajor, per obres de millora a partir de dilluns, 15 de setembre

B-420 Berga Montmajor Solsona {"uuid":"5f438c3d-619b-49d1-84cf-15d9ad27f8b7","name":"b420.jpg","author":"DTER","type":"0","location":"0"}


  1. Els treballs d’eixamplament i millora de traçat de la carretera comporten el tancament del tram de la B-420 entre els encreuaments de la C-26 i de la B-421 fins al gener vinent.
  2. L’obra compta amb una inversió de prop de 13 MEUR, en el marc de les actuacions del Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica per afavorir les connexions entre el Solsonès i el Berguedà


Les obres de millora que el Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica està duent a terme a la B-420 entre Navès i l’Espunyola comportaran afectacions al trànsit a partir de dilluns vinent, 15 de setembre. Així, durant un període de quatre mesos, els treballs requereixen el tall de la B-420 entre les interseccions amb la C-26 i amb la B-421.


En conseqüència, els vehicles que circulin per la B-420 en direcció a Berga/Solsona, per dirigir-se a la C-26, caldrà que es desviïn per la B-421 per l’interior de Montmajor. Els vehicles que circulin per la C-26 en direcció a Cardona caldrà que es desviïn pel mateix itinerari alternatiu.


Els treballs, en marxa des de la primavera passada, consisteixen en l’eixamplament i la millora del traçat de la B-420 en un tram de 4,5 quilòmetres per afavorir la seguretat i la comoditat en la conducció. Les obres compten amb una inversió de prop de 13 MEUR i es preveu que finalitzaran durant el 2027.


L’obra comportarà l’eixamplament de la carretera, en un tram de 4,5 quilòmetres, dels 5,0 -5,5 metres d’amplada que té als 9 previstos. Així mateix, permetrà suavitzar diversos revolts d’una carretera que transcorre per un entorn d’orografia accidentada. Paral·lelament, inclourà la millora de la seguretat en els encreuaments de la B-420 amb la B-421 i la C-26, respectivament, mitjançant la construcció de rotondes.

B-420 Montmajor Berga Solsona{"uuid":"cb656ff2-e4b5-4719-9a9d-b4553cd678b9","name":"IMG_9787.JPG","author":"DTER","type":"0","location":"0"}



Millora de la connectivitat

Aquesta obra s’emmarca en un conjunt per afavorir la connectivitat i la seguretat viàries entre el Solsonès i el Berguedà per un valor aproximat de 70 MEUR. Així, està treballant en diversos projectes i estudis per a la millora de les carreteres C-26 i B-420 entre Navès i Berga amb l’objectiu d’afavorir la mobilitat i la seguretat viària i potenciar les connexions entre els municipis d’aquest àmbit.


1
Fitxers adjunts
Fitxers adjunts
Mobilitat
Infraestructures
Seguretat
El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia